Er mine sangtekster for personlige?

Jeg har skrevet en del sanger de siste månedene. Det er en veldig spennende prosess, og jeg elsker å synge mine egne låter. Men jeg skriver veldig personlige tekster. Noen ganger lurer jeg på om det kanskje blir for personlig. Men så er det jo sånn at lytterne kanskje tenker på sine egne erfaringer når de lytter til teksten. Det er jo ikke sikkert at alle sammen ønsker å tenke på mitt liv selv om de hører på min musikk. Jeg merker at sangtekstene trigger meg litt i perioder. Men så er det nok sunt å la det komme ut av kroppen min. Det er nok en viktig del av min terapi, og viktige prosesser som foregår i det private rom.

Det har skjedd en del ganger at fire vers kan komme i løpet av få minutter. Jeg er sikker på at det er en mening med det. For jeg kan kjenne på kroppen min at jeg har noe på hjertet. Det er bare litt skummelt å la disse følelsene få komme ut. Jeg har lært masse om meg selv den siste tiden. For når jeg leser mine egne tekster, så skjønner jeg hva som er viktig å jobbe videre med i terapien min. Der er ganske mye inni meg som fortsatt er veldig sårt. Det er noe som jeg bare må innse, og jeg får la det komme ut i det tempoet som føles naturlig.  Jeg har allerede fått masse reaksjoner på mine tekster. Noen begynner å gråte. Det får tydeligvis mennesker til å tenke.

Jeg liker at musikken trigger følelser både hos meg og hos lytterne mine. For jeg tror at det kommer til å hjelpe oss videre. Noen ganger kommer terapien litt av seg selv. Det er egentlig ganske så fascinerende. Her om kvelden lå jeg på sofaen. I løpet av en halvtime så var to sangtekster skrevet. Det gikk egentlig helt av seg selv når jeg lot ordene komme ut. Jeg er så glad for at jeg har åpnet opp meg selv på denne måten. Da kommer alt det som er utfordrende frem i lyset. Og jeg vet at mange mennesker kan kjenne seg igjen i det som jeg skriver. Musikken min skal ha en mening og dybde. Men jeg vil ikke at den skal være deprimerende.

Det kommer til å bli ganske spennende når jeg skal fremføre eget materiale på  scenen. Jeg kommer til å kjenne det i magen min. Men jeg gleder meg aller mest. For jeg elsker å være musiker! Det er noe som virkelig pusher meg videre i livet, og som åpner nye dører. Jeg håper at Dere kommer til å like musikken min!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg