JEG SNYLTER IKKE!


God morgen!

Da er vi kommet godt i gang med denne mørke torsdagen i november. Da er det ekstra deilig å kunne jobbe hjemme, og ikke ha det så veldig travelt. Jeg trives her hjemme, selv om jeg kan savne det å ha kollegaer. Det tar tid å finne ro som ufør, og jeg har kjent på mange følelser knyttet til det. Men med mine helseutfordringer, så er det riktig.

Det vanskeligste har uten tvil vært de personene som anklager en for å snylte systemet. Man kommer nemlig ikke utenom de kommentarene. Usynlige sykdommer finnes, og de kan være svært utfordrende. Med de kroniske smertene som følger med, så er det ikke så lett å klare alt sånn som før. Jeg er heldig som har blitt tatt på alvor.

Jeg skjønner at der er mange synspunkter rundt NAV, og reglene vi har i samfunnet. Men jeg har blitt grundig vurdert, og det tok noen år å komme seg gjennom disse vurderingene. Heldigvis ble det en god og riktig løsning for min del. Og i dag har man lov å jobbe litt i helt eget tempo. Hva som skjer i forhold til inntekt senere, vet jeg jo ikke.

Vi må møte hverandre med respekt, og kommunisere på en høflig måte. Selv om vi ser friske ut, så kan vi slite skikkelig uten at du merker det. Jeg skulle veldig gjerne hatt en god helse, og fullført min karriere. Men slik gikk det ikke. Da er jeg glad for å kunne leve en ok hverdag hjemme.

Klem fra Wenche

 

4 kommentarer
    1. En hjemmeværende jobber ikke. En hjemmeværende tar vare på hus, hjem og familie, men det er ikke en jobb. Det er en del av hverdagen når man er voksen. Jeg gjør husarbeid i helgene, da tida ikke strekker til i uka. Jeg sier ikke da at jeg jobber 7 dager i uka!!

    2. Enig!:) Det er viktig å fylle dagene og føle seg nyttig, men det er ikke det samme som at du går på jobb. Jeg forstår at du ønsker å være både fremadstormende blogger/influenser og artist/låtskriver og moteguru, men det er fryktelig vanskelig å lykkes med alle disse tingene på en gang. Spesielt om du har helseutfordringer som sliter på i tillegg. Du legger jo ett umennesklig press på deg selv her og det blir mye klaging. Hvorfor ikke bare nyte hobbyene dine?:)

    3. Det jeg synes er rart, er at du skriver at du jobber. I mine øyne øyne driver du med hobbyer, som du en dag håper å tjene penger på. Den dagen du tjener penger utover noen få spillejobb- eller annonsekroner, da jobber du. Frem til dét, er du uføretrygdet – og det i seg selv er jo ingen skam.

      1. Er ikke husarbeid jobb? Eller vil du si at en hjemmeværende ikke jobber? Jeg trodde vi var kommet litt lenger i 2020 at vi anerkjenner at også det å være hjemmeværende er en jobb. Nei, man tjener ikke penger, men det er så absolutt en jobb. Så jeg synes Wenche har ordene i behold når hun sier hun jobber. Uansett om det er husarbeid, blogg eller musikk det dreier seg om. Å stå i studio er nå så absolutt mer enn en hobby vil jeg påstå. Skjønner egentlig ikke hvorfor noen henger jeg sånn opp i dette.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg