10 km i kamp mot Styggen på ryggen!

God morgen!

I altfor mange år har jeg trodd at min kropp ikke takler fysisk aktivitet. Mentale sperrer har ligget hardt rundt hele kroppen, og hodet har ikke klart å overvinne denne skrekken før nå. Siste dagen i 2019 klarte jeg å fullføre 10km treningstur i Furulunden, uten pauser. Det har aldri skjedd før, og jeg var usikker på om det kom til å gå. Men det var mitt mål i 2019, og jeg ville gi meg selv et siste forsøk. Utfordringen min satt ikke i beina mine, for de gikk av seg selv. Men hjernen derimot, forsøkte å stoppe meg ganske mange ganger. Men jeg er sta som et esel ,og hadde bestemt meg for å lytte til kroppen. Ikke til den styggen på ryggen. Han skulle ikke vinne over meg denne gangen her.

Jeg klarte det helt fint. Ja, jeg ble skikkelig sliten. Men herlighet, for en digg mestringsfølelse som fylte kroppen min etterpå. Og jeg fikk erfare at det ikke er så galt med kroppen min. Den klarer ganske mye mer enn jeg tror, så lenge jeg fokuserer på moderat intensitet. Akkurat denne gangen så vant jeg over styggen på ryggen. Faktisk så gav jeg ham et skikkelig spark der hvor det smerter aller mest. Og han ramlet ned fra skulderen min. Jeg elsket den følelsen, og det ble mange følelser etterpå. Så hva lærte jeg av det målet. Jo, jeg har lært at mine sperrer aller mest er på det mentale planet. Og at jeg faktisk må slutte å ta styggen på ryggen med meg overalt. Da klarer jeg det aller meste.

Det kommer til å ta sin tid, og jeg må være svært fokusert for å kunne klare det. Men jeg skal ikke holdes tilbake lenger! Nå er der så mange ting som ligger foran meg, og jeg må være sterk. Da skal ikke dette få stoppe meg, eller suge energi fra meg. Det er jo jeg som er sjefen i eget liv. Det var et viktig mål å nå. Både fysisk, men ikke minst psykisk. Å faktisk innse at man har en kropp som er sterk og utholdende, var så utrolig herlig. Jeg skal ta godt vare på helsen min, og ikke presse for hardt. Men jeg skal våge meg gradvis ut av komfortsonen, og sette meg nye mål lenger fremme. Det har jeg nemlig bare veldig godt av!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook, Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg