10 MÅNEDER HAR GÅTT!

God kveld!

Det er godt å kjenne at de positive effektene i forbindelse med min livsstilsendring, virkelig kommer til syne nå. Kroppen min endrer seg, og klærne blir for store. Det er godt å kjenne at kroppen føles lettere, og jeg er raskere på foten nå enn før. Men jeg må nesten si at den mentale endringen betyr aller mest. For når man legger sammen alle disse endringene, så er den gode følelsen inni meg aller viktigst. Det er kjekt å smile til seg selv i speilet, og føle at kroppen ser bedre ut. Men jeg merker at humøret mitt virkelig har blitt mer stabilt det siste året.

Da jeg kom gående mot Frisklivssentralen sitt kontor i oktober 2020, så var jeg i en elendig form. Kroppen min veide alt for mye, og jeg hadde så mye smerter i hele kroppen. Ansiktet mitt var oppblåst, og jeg slet med masse rødhet i kinnene hele tiden. Betennelser kom og gikk hele tiden, og knærne mine var et sant mareritt. Det gikk sent fra parkeringsplassen, og bort mot inngangsdøren  den gang. Jeg er så takknemlig for all hjelp og oppmuntring som de har gitt meg der.

Å ha noen som hjelper med kosthold, har vært veldig viktig for meg. Ikke for å telle kalorier, men for å finne løsninger som passer for meg. Å kutte ut masse matvarer, er ikke det letteste man gjør. Men vi fant fort ut at sukker, mel og gjær måtte bort fra mitt kosthold i hverdagen. Og så hadde vi et sterkt fokus på spisemønsteret mitt. Når jeg skulle spise, og hva jeg skulle velge til de ulike måltidene. Det har ikke alltid vært like lett å holde seg til planen. Men jeg merket kjapt at helsen min ble bedre av å spise riktig.

Det har gått 10 måneder siden jeg startet med denne prosessen nå. Og jeg har gjort store fremskritt på både kosthold og trening. Jeg har ikke behov for samtaler like ofte nå, fordi jeg har kommet inn i nye rutiner selv. Men jeg er nå innom Frisklivssentralen to ganger i måneden for samtale. De slipper ikke taket i meg enda, og det føles veldig trygt for meg. Jeg har noen som kan svare meg på spørsmål angående sunt kosthold, og som jeg vet heier på meg.

Jeg spaserer nå veldig kjapt og lett fra parkeringsplassen til kontoret. Det er en så deilig brelett reklame følelse. Hvis du husker den melodien fra reklamen, så skjønner du hva jeg mener. Herlig å ha den gode følelsen!

Klem fra Wenche

4 kommentarer
    1. Har fulgt deg lenge, og er stolt på dine vegne! Du har virkelig tatt tak, og i tillegg utgir du musikk!😍Mange som ikke trodde på deg, og jeg synes det er flott at skeptikerne må se at du lykkes, – det svir sikkert en hel del😅
      Det jeg lurte på er hvordan du spiser og trener? Kunne tenkt meg å følge samme opplegg. Forstår at du kanskje ikke vil dele det på bloggen, men du har min e-postadresse om du føler det mer komfortabelt😊
      Masse lykke til videre, dette klarer du🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg