Ha troen på deg selv!!N

I dag tenkte jeg å skrive litt om ett ganske vanskelig ord for meg, ordet selvtillit! Jeg tenkte ikke så mye på det før, fordi jeg nesten ikke visste hva det var. Hva det innebar. År med mobbing på grunnskolen satte sine spor, og de forsvinner aldri helt. Men jeg dveler ikke lenger ved det! Det er mange år siden! Men jeg tenker mye på hvordan livet mitt hadde vært dersom jeg hadde hatt troen på meg selv på ett tidligere tidspunkt i livet?? Ville jeg valgt annerledes? Ville jeg tatt en annen utdanning? Hadde jeg satset høyere? Hadde jeg vært lykkeligere av den grunn?? Jeg vet jo ikke svaret på disse spørsmålene! Og jeg er veldig tilfreds med her jeg er i dag! Men jeg undres stadig over hvor mye selvtilliten har å si! Det er deilig for meg å kunne si at jeg er glad jeg er meg! At jeg endelig kan være glad i meg selv! At jeg er god nok for de nærmeste rundt meg, og ikke trenger å bekymre meg så mye om hva alle andre tenker og mener om meg og mine valg! Og en ting har jeg funnet ut. Dersom man tror man skal klare ting, ja så klarer man det stort sett alltid! Når jeg møter motstand i livet, så har jeg lært at med trygghet i meg selv så klarer jeg å ri av stormen! Det handler om å se det gode i deg selv, akseptere deg selv som du er og se på verden med nye øyne! Noen dager er det enkelt, andre dager kjempevanskelig ! Men dag for dag blir vi sterkere! Ikke glem at DU er verdifull akkuratt som DU er!! 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg