Hva er lykke?

Hva betyr lykke for deg? Er det viktig for deg å være lykkelig? Forventes det at du skal være lykkelig? Kjenner du på det evinnelige presset om å alltid være så forbaskede lykkelig? Klarer du det? Takler du det?

Jeg synes det er vanskelig å alltid være lykkelig. Livet mitt byr på såpass med motbakker i blant, at det er vanskelig å føle seg så lykkelig hele tiden! Ikke misforstå meg, jeg har det utrolig bra! Men jeg kjenner på det evige presset som er i samfunnet vårt! Vi skal være så flinke og pliktoppfyllende hele tiden! Vi skal aldri ligge etter skjemaet verken privat eller på jobb! Vi skal være flotte kvinner, og gode forbilder for våre barn! Hus og hjem skal holdes i orden. Vi skal følge siste mote, og alltid holde oss oppdatert på interiør og trender! Vi må i hvert fall huske på å trene mye, og spise sunt!

Jeg er ordentlig lykkelig når jeg ikke lenger bryr meg om alle disse kravene! Når jeg senker skuldrene, og tar livet i mitt tempo, da er jeg lykkelig! Når jeg kan trene fordi jeg har lyst, da er jeg lykkelig! Når barna kan se at mamma har tid til å roe ned, da er jeg lykkelig! Å alltid være flink pike, straffer seg til slutt! Det har jeg erfart!

Senk skuldrene! Nyt hverdagene! Gjør ditt beste, det er mer enn godt nok! Du fortjener å være lykkelig!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg