Deilig med musikk!

Musikk er kjempeviktig i livet mitt! Jeg elsker å høre på musikk! Jeg hører på musikk når jeg trener hardt, eller går tur! Jeg hører på musikk når jeg gjør rent! Jeg kan høre på musikk når jeg jobber på kjøkkenet! Musikk gir energi! Musikk med god rytme, pusher meg til å yte det lille ekstra! En kjedelig jobb blir mye lettere å utføre dersom jeg har musikk!

Min musikksmak er inneholder mye forskjellig musikk. Jeg er ganske tradisjonell, og liker mange norske artister. Bjørn Eidsvåg, Sigvart Dagsland, Sissel Kyrkjebø, Odd Nordstoga, Halvdan Sivertsen, Jan Eggum, Kurt Nilsen. Listen er lang. Jeg har også beveget meg innenfor popmusikken, og liker en del nyere artister. Er jeg ute og jogger, så er Sandra Lyng eller Admiral P glimrende! Vil jeg aller helst bare finne roen, legger jeg meg på sofaen, på med øreklokker, lukker øynene og forsvinner inn i  Halvdan Sivertsen sin musikk. Henning Kvitnes digger jeg også!

Musikken hjelper meg aller mest når jeg er urolig innerst i sjelen. Mindfullnes har jeg lært om, og musikk var ett av hjelpemidlene som man kan bruke for å finne roen tilbake. Den teknikken bruker jeg ganske ofte. Hvis dagen har startet helt feil, kan jeg ligge i ro i en halvtime med øynene lukket, og musikk på ørene. Så kan jeg restarte dagen min!

Musikk setter følelsene mine i sving. Jeg kan bli helt rørt over ulike musikalske prestasjoner! Det kan være en flott stemme, eller en nydelig sangtekst som treffer hjertet mitt. Musikk er rett og slett terapi for kropp og sjel! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg