Det er lov å si NEI!!

En av grunnene til at jeg har opplevd vonde ting i livet mitt, er at jeg ikke brukte ordet NEI sterkt nok! Jeg var blitt så trykket ned, at jeg orket ikke ta kampen. Jeg lot meg selv bli ydmyket. Det er ikke greit. Å være litt usikker av og til i livet, det er alle. Men å ha så lite selvtillit at man automatisk lar ting skje, det blir helt feil!

Barn og ungdom må få erfare at det er lov å sette grenser! Det er lov å si NEI!! Og ett nei skal bli akseptert! Jeg brenner for at alle som vokser opp i dag, skal få ha ett godt liv hvor selvtilliten og selvrespekten er en viktig faktor for å få det godt i livet! Du skal vite at du er flott, uansett hvilken kropp du er født inn i! Du skal vite at du har din egen personlighet, og at det er din identitet som ingen kan ta ifra deg! Å få lov til å være seg selv, er kjempeviktig! Å få utvikle sine personlige egenskaper fra du er liten!

Av mange ulike grunner trykket jeg ned min personlighet i mange år. Nå har jeg endelig begynt på livet mitt! Og dette livet mitt vil jeg fylle med mine egenskaper og personlighet! Jeg vil utforske omgivelsene, og finne min plass! Jeg er godt i gang! Jeg er ikke redd for å vise verden at jeg finnes her! Mine erfaringer er kanskje av den smertefulle sorten, men de er verdt å lære noe av likevel! Jeg har klart meg igjennom alle stormene, og det er jeg stolt over!

Jeg håper du der ute får være deg selv! Jeg håper at du vet du er verdifull! Ikke vær redd for å blomstre! Du har som alle andre dine positive egenskaper! Bruk dem!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg