Å bearbeide gjør vondt….

Det er til tider smertefullt å bearbeide minner. Det skjærer langt inni hjertet. Følelsene kommer sterkt frem. De er til tider sterke og kraftfulle. Det svir innerst i hjertet. Man kan ikke endre det som allerede har skjedd. Man må akseptere det, og forsøke å bearbeide det. Det er vanskelig. Det gjør vondt. Jeg blir sint, og føler meg maktesløs . 

Likevel vet at jeg det blir bedre. Det har jeg også erfart. Det tar tid å bearbeide alle inntrykkene man får. Det er lov å bli lei seg. Det er lov å bli sint . Det er lov å føle på raseri. Det er faktisk viktig å la de følelsene også få komme frem. Ihvertfall litt. Ved å prate med fortrolige om det det vonde, så vil det gradvis bli lettere. 

Det er lov å innrømme at noen ganger er man litt utslått. Noen ganger føler man seg trist. Slik er det for meg i dag. Men jeg vet at jeg klarer å komme videre. Det har jeg allerede bevist!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg