Kjære Jan Thomas!

Jeg så deg på tv i helgen. Du var på God kveld Norge på Tv2! Der fikk du vist frem den muskuløse kroppen din til hele Norge! Du fikk flashe alle musklene i den lille kroppen din! Stolt over din sunne livsstil, og flotte kropp! Du fortalte alle oss andre om hvor viktig det var å være så til de grader veltrent for at du skulle kunne reise rundt å gjøre alle oss andre vakre! Du må visst være slik for at du skal kunne drive din business rundt om i verden! Du lever stort sett på brokkoli og kylling! Det var godt for en sjokoladeglad mamma med hengemage og hengepupper å høre at du også spiste sjokolade iblant….

Kjære Jan Thomas, har du helt glemt at selvtilliten kommer innenfra? Har du helt glemt at de aller fleste menn og kvinner liker helt vanlige kropper! Du må for all del trene, men det blir kanskje litt vel mye? I intervjuet ble du spurt av Dorthe Skappel om hvorfor vi reagerer negativt på din kropp! Da sa du at det skyldtes at vi hadde mangel på disiplin! At vi kanskje ville gjort noe lignende, men at vi ikke hadde disiplin til å fikse det! Akkurat der, Jan Thomas, gikk jeg fra å være litt lattermild til å bli provosert!

Jeg har hatt mine vanskelige tider, men har faktisk hatt disiplin nok til å klare meg godt! Jeg har klart helt fint å komme i gang med trening. Jeg kommer alltid til å ha både hengemage, og hengepupper! Vet du hvorfor? Jo, for jeg trenger ikke se ut som en muskelbunt for å ha selvtillit! Jeg trenger ikke leve livet mitt med så strengt regime for å føle meg vellykket! Jeg har fulgt med deg noen år på sidelinjen, Jan Thomas! Du liker tydeligvis trening, og det er helt flott! Men jeg synes faktisk synd på deg dersom du er nødt til å leve slik for å ha det godt med deg selv!

Jeg håper du tenker litt over hvilke signaler du sender til alle kvinner og menn som du møter på din vei! Du er ivrig etter å hjelpe mennesker til å finne sin stil! Det virker som du bryr deg om mennesker, og det er kjempeflott! Men husk at du skal være ett troverdig forbilde for oss.

Hilsen dame,i slutten av 30 årene med hengemage og hengepupper…..

10 kommentarer
    1. Rart at slike uttalelser alltid kommer fra andre som er overvektige! Spesielt når det er skrevet under med ” hengemage og hengepupper ”
      Synes Jan Thomas er flott, mannen er snart 50 år. Han tar vare på seg selv og gjør det han liker å gjøre. Hadde jeg hatt en flott kropp hadde jeg vist den fram også….. med glede. Og det hadde sikkert du gjort også. Er sant som “dem” sier : overvektige er late og spiser for mye. Sann er det bare. Er overvektige selv for jeg spiser ikke sjokolade EN gang i blandt som Jan Thomas sier og jeg trener ikke slik som han. Han er all grunn til å vise den fram uten at folk med hengepupper og hengerompe må kritisere en fin kropp !!

    2. Sykt bra skrevet og helt enig. Satt å så det jeg også. Vaklet mellom latter og provosert. Siden jeg så dette på app i går( sovna vist litt tidlig lørdag) så fikk også husets 6 åring med seg dette. Hans kommentar: Mamma, nå veit jeg hva de ser på når de lager guttebarbiedukker😂😂😂 Hvertfall ikke mitt idealbilde på en mann.

    3. Vanligvis leser jeg ikke blogger og jeg skriver enda skjeldnere kommentarer, men siden jeg ikke har noe treningsblogg el. var det godt du sa dette, for jeg tenkte det, men hadde ingen steder å skrive det! 😉 Siden jeg ikke trener selv (huffda….) ble jeg bare lattermild. Jammen godt jeg har et helt utmerket liv selv uten trening! 😉
      Xxx.

    4. katrine: Fritt frem for alle å gjøre som man vil! Helt ok med delte meninger om dette! Tren i vei! For min del ble det litt vel drøyt, men helt ok med andre meninger!

    5. Jeg følger Jan Thomas på Instagram hvor han deler øyeblikk fra hverdagen sin, blant annet treningen sin. Jeg har aldri fått inntrykk av at han skryter eller gjør mener at alle må gjøre det samme. Jeg har inntrykk av han har det bra med seg selv når han trener fordi han bruker kroppen, kjenner den utvikler seg og blir sterkere og mer bevist på den, ikke fordi den ser bra ut (det er bare ett pluss for mange som trener fast og målrettet). Og det er bare bra! Så lenge han ikke sitter på tv og sier at alle andre MÅ gjøre det samme og at de som ikke gjør det er mindre verdt, så skal han få lov til å trene og vise det frem så mye han bare vil 🙂 Og at mange er sjalu, det tror jeg faktisk på. Ikke bare i det tilfellet med JT, men for mange andre som trener og får negative kommentarer slengt etter seg, enten det er pga kroppen eller prestasjonene eller “at de gidder”. For de er ting mange som trener fast og målrettet får, i allefall om de dokumenterer trening på sosiale medier eller lar trening gå forran andre ting i livet.
      Alle har ulike behov og interesser og bra er det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg