Sterk TV aksjon Stine Sofie Stiftelse!

I går kveld ble vi sittende foran tv skjermen, og følge med på TV2 sin aksjon for Stine Sofie stiftelsen i Grimstad. Det var sterkt. Det var nært. Av personlige grunner veldig følelsesmessig aktiverende. Jeg er glad for at jeg fikk sett sendingen. Det gjorde stort inntrykk på meg og gjengen i sofaen. Helt flott at der endelig var et tv program med ordentlig mening i på en lørdagskveld!

Å få høre en del av Rune Andersen sin historie gjorde sterkt inntrykk! Å se en av landets aller beste komikere åpenlyst gråte på tv, var helt utrolig berørende og sterkt. Å se på nært hold hvordan en tung ryggsekk med vonde opplevelser fra barndom, henger igjen på ham var sterkt. Men utrolig flott at han velger å dele sin historie, og at han så tydelig snakket til barna om at det aldri var deres feil! Her i stuen var vi på gråten, og det gjorde sterkt inntrykk på oss alle sammen!

Senteret i Grimstad har blitt ett fantastisk fristed som barna kommer til å elske å besøke! Det kommer til å hjelpe hundrevis av barn i løpet av hvert år! Å se omvisningen til Ada i går, var spennende! At de virkelig har klart å få dette til, står det respekt av! Lek og moro skal være i fokus. Lek og moro er viktige faktorer som trengs for å reparere et traumatisert sinn. Mestring er kjempeviktig, og det vil de ha stort fokus på!

2200 personer ble faddere i går under tv sendingen. Jeg er sikker på at det vil bli enda flere. Over 4 millioner kroner kom også inn til stiftelsen underveis! Det er midler som kommer til å bli brukt på det viktigste i verden, nemlig veien videre for barn som har opplevd vonde og smertefulle ting. Det gjør godt i hjertet å vite at så mange vil hjelpe dem som trenger det mest! Å gi voldsuttsatte barn en god fremtid, er kjempeviktig! Jeg er glad for at jeg så på tv i går kveld. Selv om jeg ble sterkt berørt, var det viktig og riktig å følge med!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg