Å legge forholdene til rette

En av de viktigste oppgavene jeg har, er å legge forholdene til rette for mine kjære. Jeg må hele veien tenke forutsigbarhet og trygghet i alt vi gjør. Jeg må ligge langt foran i planleggingen, slik at det ligger en fast plan og venter på oss. Dersom det blir for mye på sparket, fungerer ikke hverdagen for oss. Jeg er derfor strukturert, og forsøker å planlegge mest mulig.

Jeg har en liten tavle på kjøleskapet. Der skriver jeg middagsmeny. Jeg har vært sløv en stund, og droppet det. Men ser at det var på tide å innføre det igjen. Dermed har alle oversikten over maten, og man slipper spørsmål og mas angående det. Jeg kan da handle inn mat en gang per uke, og det sparer vi på! Det hender jeg må innom og handle grønnsaker i helgen.

Vi har en fast rutine på dagene i uken, og den følger vi så godt som mulig. Faste klokkeslett for innetider og leggetider. Det fungerer bra slik. Jeg forsøker å holde en ok struktur, men ikke helt slavisk. Det hender vi må snu opp ned på ting. Det er ikke alltid like populært! Men det har heldigvis gått rett vei, og alle takler det bedre!

Alle familier må finne sin måte å gjøre ting på. Vi har funnet vår måte. Vi prøver og feiler litt, men jammen har vi det godt! Sammen klarer vi å finne ut hva som fungerer og hva som må endres! Nå gleder vi oss til en sommer uten vekkeklokke! Barna skal få masse kjekke opplevelser i løpet av sommeren, og det er jeg svært takknemlig for! Jeg gleder meg!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg