Sår med tynne skorper

I dag er en slik dag hvor gamle sår fortsatt svir. En dag hvor gamle sår har fått skorpen revet av. Gamle følelser og vonde minner herjer med meg. Gir meg ikke fred. Lar meg ikke få gå videre. Det gjør vondt. Jeg blir oppriktig trist og lei meg. Jeg har så lyst til  å slippe unna disse rundene. Jeg liker dem ikke. Jeg ønsker så inderlig å bare glemme alt det vonde. Men jeg blir minnet på det hver eneste dag. Det er alltid noe som dukker opp. Noe som jeg må jobbe med. Noe jeg må bearbeide . Jeg er ganske enkelt drittlei. Jeg vil ikke ha det slik.

Livet har etterlatt seg dype sår. Sår som det tar mange år å få til å gro skikkelig. For de må gro innenfra og ut! Det er sårt og vondt når minnene tar overhånd. Følelsene og tårene bare kommer uten mulighet til å stoppe det. Det må ut. Noen dager må man la det få komme ut. Jeg kan ikke alltid være så fryktelig tøff. Jeg må tørre å la det komme ut iblant. Men det svir. Det er tungt. Jeg vil ikke. Men jo mer jeg kjemper i mot, jo verre blir det når det så kommer.

Heldigvis har jeg flest gode dager. Det er jeg glad for. Men alle som vet hva angst er, vet at den er sterk når den tar tak i deg! Den er hard å kjempe imot. Kreftene tar av og til litt slutt. Men jeg finner alltid nye krefter. Slik blir det også denne gangen. I dag er angsten på besøk, men den blir snart kastet ut. Den får ikke lov å bli her hos meg. Jeg har møtt den, kjent på den, akseptert at den kom,men den skal vises bort igjen. Her får den ikke slå rot. Den tar muligens denne dagen, men i morgen er en ny dag!

Jeg har lært masse de siste årene! Jeg vet hva jeg må gjøre! Og jeg skal klare det denne dagen også ! Livet mitt er ikke et glansbilde, derfor skriver jeg ærlig om dette. Jeg feier det ikke under teppet! Vi er mange som sliter med angst av ulike grunner. Noen dager blir man satt ut, og angsten spiser opp energien. Men angst er ikke farlig . Den kan ikke gjøre noe med meg som jeg ikke takler. Jeg mestrer å leve med angsten. Jeg klarer meg greit i livet. Det er jeg stolt over. Og jeg tørr å si det høyt! Mental helse er ikke så fryktelig farlig! Vi er vanlige mennesker, og skal ikke bli sett ned på selv om vi sliter! Ha respekt for hverandre, og vær rause! Vis vennlighet og omsorg, så får du det samme tilbake! Takk for alle som viser omsorg❤️❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg