Å lete seg frem i offentlige lover og regler….

Google er ofte min aller beste venn. Jeg bruker den når jeg skal hjelpe barna med lekser jeg ikke forstår, eller når jeg trenger informasjon om ulike ting jeg ikke vet noe om. Det siste døgnet har jeg googlet i vei. Jeg har forsøkt å komme meg gjennom labyrinten av offentlige lover og regler. Det er mye jeg trenger å forstå og lære. Mye kunnskap som må innhentes før jeg kan ta endelige valg. Noen svar har jeg allerede funnet. Noe av det var lett forståelig, andre igjen helt gresk for meg! Da er det godt å ha nære venner som man kan spørre til råds! Det er jammen ikke lett å finne ut alt man vil. Jeg går meg ofte vill i denne labyrinten. Forhåpentligvis vil jeg kunne komme i mål til slutt!

Det er spennende å jakte på svar! Gøy å være opptatt med noe nytt! Gøy å tenke fremover! Spennende å vurdere ulike veier å gå! Det tar mye energi fra meg for tiden. Jeg er ett utålmodig vesen, og vil gjerne ha alt avklart raskt og effektivt! Men slik er det ikke alltid mulig å leve. Man må av og til ta tiden litt til hjelp. Jeg satser på å få god hjelp underveis i denne prosessen! Ideene svever i hodert mitt, og jeg satser på en spennende og innholdsrik tid fremover! Det er godt å kjenne på støtten jeg fikk av de jeg pratet med i går. Venner som har tro på meg, og på min ide! Som backer meg opp, og gir meg nyttige råd! Det er jeg utrolig takknemlig for!

Dere som kjenner meg fra før, vet at jeg liker at ting skjer rundt meg. Jeg liker å jobbe. Jeg liker utfordringer. Jeg liker å by på meg selv. Jeg elsker å mestre nye situasjoner. Men samtidig er jeg litt sårbar. Jeg har bagasje som jeg må ta hensyn til. Jeg må ikke presse meg for hardt! Det er en viktig og vanskelig balansegang! For jeg blir ivrig! Jeg har så lyst til å oppnå mine drømmer! Det er ikke sikkert at min helsesituasjon bare er ille. Det kan være at nettopp denne vekkeren gir meg det pushet som jeg trenger for å tenke nytt om livet mitt. Istedenfor å tenke på alt jeg ikke klarer lengre, vil jeg heller fokuserer på mulighetene som jeg har! På alt som jeg kan klare! Der er så mange muligheter! Jeg er ikke ferdig! Jeg har fortsatt guts!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg