Hysteriet om kropp!

Kroppen vår er naturlig! Ihvertfall dersom man inne har puttet den full av ulike stoffer for å se “bra” ut! Vi har alle hver vår kropp! Den skal vi leve med resten av livet! Det er derfor en fordel å være venn med den! Er du venn med din egen kropp? Jeg er ikke alltid like glad i min kropp! Faktisk så har jeg regelrett hatet den mesteparten av livet mitt! Det er jeg ikke stolt over, men det er sant !

Jeg har hatet kroppen min helt siden jeg var liten jente! Jeg har sett meg selv i speilet, og grått mange tårer! Alt var feil! Jeg var overvektig, og kroppen este ut på aldeles feil måte! Kroppen ble et fengsel! Jeg fikk også mange kommentarer på at jeg var stygg! 

Jeg blir så lei meg når alt bare skal dreie seg om den perfekte rumpa, de flotteste puppene og den strammeste magen! Vi er så uendelig mye mer enn bare kropp! Vi må lære oss selv og våre barn at det er på innsiden det ekte mennesket er! Din verdi som menneske skal ikke veies i kg eller bhstørrelse! 

Jeg har fått høre mye opp igjennom livet mitt! Mye har vært ydmykende og stygt! Men ingenting har såret meg mer enn de verste kommentarerene om hvor stygg jeg var! Å stadig bli fortalt at du er stygg, ødelegger deg innvendig , og det er en lang reise å bli hel igjen etter slikt! Jeg unner ingen det!

For få år siden ble jeg fortalt på tlf av en voksen person at jeg var så stygg at jeg ikke kunne ses på film! Det ville ødelegge alt for denne personen !  Det såret faktisk den dag i dag!  Det var ikke en nær venn, og vedkommende er ute av mitt liv! Men likevel har den setningen satt dype spor! Man prater ikke slik til noe menneske ! 

Hysteriet rundt kropp og utseende kommer ikke til å stoppe! Men vi kan gjøre en forskjell hvis vi vil! Vi kan heie på hverdagskroppen, og lære hverandre å være glad i oss selv! Jeg jobber med det hver eneste dag! Jeg har mye som må repareres innvendig etter årenes løp! 

Min kropp skal jeg leve med hver dag resten av livet! Den er meg! Slik er jeg! Jeg velger å gjøre mitt beste for å ta vare på kroppen min! Den skal bære meg videre i livet! En fremtid hvor jeg er glad i meg selv akkurat slik som jeg er! 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg