Tårer for Nice😞

Det er sjelden jeg leser nyheter! Jeg blir rett og slett i dårlig humør av det! Men i dag har jeg lest! Og tårene kom! En ufattelig tragedie fant sted i Nice i går kveld! Atter en gang kom terror rett i fleisen på oss! En lastebil kjørte over barn og voksne! Barn og voksne som glade feiret sin nasjonal dag er ikke her lenger! De er døde ! De er revet bort! Hvordan er det verden har blitt?

Jeg kjenner jeg blir redd! Redd for hva vi kan forvente i fremtiden! For ikke kom og fortell meg at vi klarer å stoppe dette grusomme nettverket som kun vil at andre skal lide! Vi skal selvfølgelig kjempe mot dem! Men gang på gang viser de sin brutalitet og kynisme! De vil skade mest mulig! Drepe flest mulig ! For dem er det en seier å få rive uskyldige mennesker ut av livet! Det er i mine øyne skammelig og grusomt! 

For hver slik terrorhandling  som skjer , vokser fremmed hatet! Vi blir redde, og vi blir skeptiske! Det igjen går utover uskyldige som ikke har noe med dette å gjøre! Men frykten vår blir så stor! Kan vi bevege oss fritt i trygghet ? Må vi hele tiden tenke at det kan være en fare her? Er enhver offentlig markering et nytt terrormål? 

Vi må ikke være så naive og tro at det ikke kan skje her! Vi er en del av verden, og den er blitt nådeløs! Men samtidig må vi ikke la oss kneble! Vi må fortsette å leve! Det er sterkt å lese på Facebook at noen jeg kjenner bidro med førstehjelp i Nice i går! De var der! Så det hele! Fysisk er de ok, men psykisk er de rystet ! Jeg er glad for at de er like hele, og stolt over at de hjalp mennesker som behøvde førstehjelp!

Vi må vise at vi bryr oss! Vi må vise vår medfølelse! Det kan faktisk være hos oss det smeller neste gang! Slik har verden desverre blitt! Men kjærligheten må få vinne! Vi må ha fokus på nestekjærlighet ! For vi kan ikke grave oss ned i redsel og frykt! Vi må leve! For ingen skal gå ta i fra oss livsgleden vår! 

I dag er mange mennesker i sorg i Nice! Foreldere har mistet sine uerstattelige barn, barn har mistet foreldre, gode venner og kjærester er revet brutalt bort! Mine tanker går til alle dem! RIP❤️❤️

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg