Verdensdag for psykisk helse!!

I dag er det en viktig dag! Det er faktisk Verdensdag for Psykisk helse i dag! Det markeres utrolig mange steder, og det er kjempeviktig for oss alle! Mange av oss lever med psykiske diagnoser, eller er pårørende til mennesker som lever med en psykisk diagnose. Å gi alle oss en slik dag, er utrolig viktig! Nyttig informasjon og veiledning kan få plass i mediene, og ute blant folk! Det avholdes viktige arrangementer og foredrag rundt omkring. Det kan være lurt å oppsøke ett av disse hvis du har lyst og anledning! Det er viktig å jobbe for åpenhet rundt psykisk helse, og få fjernet fordommer og stigmatisering rundt temaet.

Temaet for 2016 er :…fordi livet forandrer seg…! Endringer er en naturlig del av livet, og hvordan vi velger å møte disse endringene vil ha masse å si for vår psykiske helse! Enhver endring skaper følelser, og hvordan vi reagerer på dem avgjør vår psykiske helse i stor grad! Jeg liker temaet veldig godt! Det gjenspeiler livet. Vi møter på nye utfordringer hver eneste dag. Og vi velger som regel helt selv hvordan vi skal reagere på det som skjer. Men fortidens minner kan også spille en rolle i denne reaksjonen. Heldigvis er vi laget slik at det som er vanskelig i dag, ikke trenger å være vanskelig om noen uker eller måneder. Jeg takler livet mitt på en mye bedre måte nå enn jeg gjorde tidligere. Og jeg er ikke alene om å ha det slik.

Men det som er aller viktigst er å ha fokus fremover! La de endringene som kommer, bli til noe positivt for oss alle sammen! Se mulighetene istedenfor begrensningene! Det er mye av årsaken til at jeg aldri gir meg! Jeg har et stort og brennende ønske om å få gjøre positive ting videre i livet mitt! Min psykiske helse er en viktig del av meg, men den hindrer meg ikke i å være en god mamma, en dyktig blogger og foredragsholder! Jeg velger å se på den som en viktig ressurs i veien videre! Mine erfaringer til nå i livet har gjort meg i til den personen jeg er i dag! Og det beste av alt er at jeg ikke skjemmes over å ha PTSD. For det er plass til meg også. Jeg har masse å bidra med!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg