Å verne om seg selv!

I store deler av livet mitt har jeg latt andre mennesker snakke stygt til meg, og gitt dem lov til å sjikanere meg på det groveste. Både som barn og voksen. Når man lever i et slikt mønster, så er det fryktelig vanskelig å komme seg ut av det. Det ligger liksom inni hjernen min at det er ok å bli skjelt ut, eller sjikanert. Det er bare sånn livet mitt er, har jeg ofte sagt til meg selv. Derfor er det ekstra godt når man endelig klarer å sette ned foten. Sette en stopper for slike opplevelser i hverdagen. Det har tatt meg masse krefter å komme dit. Men det er verd alt sammen når man merker stor fremgang, og man klarer å sette grenser rundt seg selv. Og min bakgrunn er mye av årsake til at jeg tillot nett trollene å slenge dritt til meg såpass lenge. Men det er over nå. Jeg kan åpne bloggen min, og slappe helt av. Det er deilig, og jeg gleder meg til å blogge fremover.

Mange vonde setninger og skjellsord har kommet mot meg i hele livet mitt. Det har satt varige spor, og min selvtillit er heldigvis i ferd med å bli bedre. Det tar lang tid å bygge opp selvtillit og selvrespekt. Å faktisk forstå selv hva man faktisk har funnet seg i , er smertefullt. Jeg har gått mange runder med meg selv angående dette temaet. Jeg har i hvert fall lært å si stopp! Og det er jeg stolt over. For jeg må stadig kjempe mot den stemmen inni meg som sier at jeg fortjener all dritten som kommer min vei. Jeg må hver eneste dag skyve bort de dårlige tankene om meg selv som andre mennesker har plantet i meg i mange år. Jobbe med å være glad i meg selv, og egen kropp. Glemme alt det vonde som har blitt slengt mot meg. Jeg har kommet langt, men jeg må stadig gjemme vekk gamle spøkelser.

Det er godt å kjenne på alt det gode som kommer inn i livet mitt. Det er herlig å kjenne at jeg er på riktig vei. Jeg har blitt mye sterkere det siste året, og jeg vet ha som behøves for å ha en god hverdag! Hver dag er en ny mulighet til mestring! Jeg gir meg selv gode ord på veien, for det hjelper meg til å holde fokus på det positive i livet mitt. En dag om gangen, og livet går fremover! Våge å være ærlig, våge å være sterk! Våge å være seg selv!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg