Hva skal jeg gi deg til jul i år?

Det nærmer seg jul atter en gang. Og vi blir overlesset av reklame og markedsføring. Tilbudet flyr mot oss overalt. Alt er så billig, det er liksom bare å handle i vei. Black Friday har blitt ett stort kjøpebonansa! Vi skal bare dra kortet, og handle som galne. Reklame for “billige” forbrukslån florerer i alle kanaler. Det er ikke måte på hva som er mulig å få tak i.

Midt oppi dette lever veldig mange mennesker som ikke kan kaste seg på kjøpskarusellen. Jeg er en av dem. Og det føles ikke så godt. For jeg føler meg litt utenfor når man ikke har mulighet til å delta i dette markedsstyrte samfunnet. Hos oss prioriteres gaver til barna. Ellers blir det alternative/rimelige løsninger for å få en ok jul.

Julens budskap forsvinner i alt det kommersielle som herjer rundt oss. Forventningene til gavene under juletreet er som oftest svært høye. Jeg vet at samfunnet har blitt sånn. Men det er faktisk vårt eget ansvar om vi vil bli med på karusellen. Jeg gleder meg veldig til en julefeiring sammen med hele familien min. Det er det viktigste, å få være sammen med de man er glad i.

Jeg har erfart at hjertevarme og omtanke er mye mer verd enn materielle goder. Og det er det julen ble handle om. Medmenneskelighet og varme. Omsorg og kjærlighet.  I år kommer jeg til å tenke ekstra på de som er alene i julen. De som ikke gleder seg til jul i det hele tatt. For de er rundt oss. Men de sier det nesten aldri høyt. For noen er julen den vanskeligste tiden i året. Vi må tørre å se dem. Gi litt av vår varme og kjærlighet til de som trenger det aller mest.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg