Når livet blir så annerledes enn du trodde…

Det var ikke slik jeg så for meg at det ville være. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle sitte her i dag. Snart er jeg i 40 årene. Gift for andre gang. Med revmatiske lidelser og psykisk diagnose. Og utredning viser at jeg blir uføre. I tillegg til at mine to barn trenger ekstra mye hjelp og omsorg. Jeg visste heldigvis ikke hva livet ville inneholde. For jeg så for meg helt andre ting. Jeg skulle være yrkesaktiv og fremadstormende. Ha en karriere som jeg kunne være ekstra stolt over. Slå i bordet med gode resultater. Gi jernet slik at alle skulle se hva jeg kunne oppnå. Og ingen av oss skulle slite mentalt. Det var ikke en tanke som slo meg i det hele tatt.

Men livet ble sannelig annerledes enn jeg hadde trodd. Men det som er så uendelig godt, det er at etter vonde år kommer det gode år. Og jeg er i ferd med å innse hvordan livet mitt må være, og hva som egentlig betyr noe. Jeg setter gladelig bort karrieren min, så lenge det går bra med meg og mine kjære. Helsen min er det aller viktigste nå. Jeg må være i så god form som mulig for å styre denne skuten i riktig retning sammen med min kjære ektemann. Så da må jeg bare innse at jeg blir værende hjemme. Og jeg må fylle dagene mine med ting som er bra for meg å holde på med. Trening, skriving, sosiale treff og en god husmor. Det skal jeg få til. For jeg kan komme sterkere tilbake på jobbfronten senere. Det viktigste nå er å bli bedre både mentalt og fysisk.

Men jeg skal være ærlig. Jeg kjenner på en tristhet likevel. for det er ikke lett å innse dette egentlig. Og jeg tror det er bare bra at jeg sliter litt med å godta situasjonen. For det viser at jeg har pågangsmot nok til å komme tilbake sterkere på et senere tidspunkt i livet. Bloggen kommer jeg til å holde aktiv, og muligens utvikle til en bedre og større blogg. Foredrag kommer jeg også til å holde underveis. Men hovedfokuset blir å la kropp og sjel heles. Senke skuldrene, og være tilstede. De tingene jeg kan holde på med her hjemme, blir prioritert. Jeg skal holde dette hjemmet trygt og rolig. Stabilitet og forutsigbarhet er nøkkelord som er kjempeviktige for vår del. Jammen har jeg fått noen års erfaring med dette. Det er en viktig ressurs som jeg kan dele med meg underveis.

Nå tar jeg en dag om gangen. Fokuserer på å gjøre den så bra som mulig for oss alle sammen. Håper alle sammen får en fin ettermiddag og kveld! Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg