Jeg er redd for nett troll!

Jeg har valgt å holde kommentarfeltet mitt stengt. Det kommer jeg til å fortsette med. Rett og slett fordi jeg faktisk blir redd for alle de nett trollene som finnes der ute. Og jeg orker ikke å få pes for alt mellom himmel og jord rett i fleisen på nettet. For selv om jeg forsøker å være tøff, så er jeg faktisk ikke sterk nok til å ta i mot alt som kommer. Jeg liker godt å få kommentarer på Facebook. Og der er det selvfølgelig lov å komme med kritiske kommentarer til meg. Det tåler jeg fint. For jeg kjenner mine venner på Facebook, og konstruktiv kritikk er kjempeviktig. Men dessverre så opplevde jeg umenneskelige kommentarer på min blogg som såret meg skikkelig. Da mister jeg gleden ved å skrive til Dere.

Noen vil kanskje kalle meg feig. Det får bare være. Jeg velger selv hva jeg vil utsettes for. Jeg klarer fint å forstå at ikke alle mennesker på denne jorden verken liker meg eller er enige med meg. Men når det blir umakelige personangrep fra mennesker som enten er anonyme, eller som ikke kjenner meg , da blir det for mye for meg. Det er trist at det skal være nødvendig å stenge et kommentarfelt. Det er trist at så mange mennesker der ute liker å hetse oss på internett. For det er en forferdelig stygg og feig ting å gjøre mot andre mennesker. Grensene for hva man tørr skrive på internett er så til de grader sprengt i fillebiter. Jeg er et godt voksent menneske. Men jeg tenker ofte på alle de unge bloggerne som virkelig får gjennomgå. Det bare må være vanskelig å leve med, sammen hvor tøffe de forsøker å fremstå. Jeg kjenner ikke et menneske som ikke ville bli berørt når man mottar slik hets.

Jeg skulle ønske at jeg var så tøff at jeg klarte å kjempe ,mot dem. Men det er ikke den kampen jeg skal bruke min energi på i det hele tatt fremover. Det blir helt feil fokus for min del. Jeg vil kunne skrive, og se på min blogg uten å være engstelig. Jeg vil ha gleden over å skrive til Dere! Den får ingen ta i fra meg! Vi blogges! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg