Å skape sin egen hverdag!

Det er viktig for meg å skape en verdifull hverdag for meg og min familie. Jeg har en ektemann som jobber hele uken, og som jeg kun ser i helgene. Mine barn er på skolen mange timer hver eneste dag. Jeg er hjemme fordi min helsesituasjon tilsier ikke at jeg kan stå i vanlig jobb for øyeblikket. Det blir da veldig viktig å gi seg selv gode vaner. Det har vært litt prøving og feiling på det området.

Første budet ble å komme seg opp, og begynne dagen på en god måte. Ikke svabbe rundt i morgenkåpen, og så krype under dyna når ungene var dratt på skolen. Den feilen har jeg gjort. Det er ikke lurt. Hele dagen ble tullete. Så det er fy for meg. Jeg skal komme meg i klærne, og starte dagen. Aller helst på med treningstøy, og så bærer det på treningstur fra morgenen av. Da er det deilig med en god dusj, og et måltid i fred og ro etterpå.

Jeg forsøker å gjennomføre møter og avtaler mens ungene er på skolen. Jeg er nemlig nødt til å være hjemme når de kommer hjem. Vi øver litt på det å være alene hjemme. Det kommer seg etter hvert. Ettermiddagen går med til lekser, aktiviteter og middag. Kveldene er jeg stort sett alltid hjemme med ungene. Så er dagen over. Kveldene mine går med til ungene, hekling, blogging og tv.

Jeg tror det er viktig å holde seg i aktivitet. Være sosial, og bli kjent med mennesker. Så derfor har jeg engasjert meg i to organisasjoner. Dermed får jeg knyttet et nettverk. Det er ekstra viktig når man ikke er i jobb. Det begynner å fungere for meg nå. Jeg er i ferd med å finne roen her hjemme. Så jeg gleder meg til dagene som ligger foran meg. Jeg gjør mitt aller beste for å skape en fin hverdag!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg