Deilig å være engasjert!

Jeg kjenner en stor glede ved å endelig være engasjert. Det er viktig for meg å være en del av noe som er større enn seg selv. Få bidra med sine egenskaper og kvaliteter for andre mennesker. Være med å bidra i samfunnet. Det gir meg så mye glede. Jeg gleder meg til å bli enda mer kjent med Mental Helse og Revmatikerforeningen. Det har vært spennende å bli med i styre og stell igjen. Det kribler i magen, og jeg ser virkelig frem til å komme ordentlig i gang med viktige saker og arrangementer.

Å være med i noe utenom hjemmet, var utrolig deilig. Det er fortsatt ganske uvant for meg å ikke jobbe. Derfor er jeg ekstra glad for at jeg kan bidra med litt frivillig arbeid. I mitt eget tempo. Det er viktig å ikke ta på seg for mye, men kjenne på hva som er riktig mengde. Jeg bruker mine erfaringer fra tidligere tillitsverv. Jeg merket at jeg hadde litt erfaring som kom godt med. Fremover vil det nok bli en del å sette seg inn i. Litt kursing må nok til, men det er jo bare gøy! Det skader ingen å få påfyll av faglig kompetanse.

Endelig var der altså litt energi til å bruke på egne interesser! Det gjør veldig godt for meg. Få lov til å møte mange mennesker i ulike livssituasjoner. Være med på å legge planer, og sette ideer ut i livet. Dette blir veldig spennende. Og jeg kommer helt garantert til å bli pushet ut av egen komfortsone iblant. Det har vi bare godt av. Jeg skal i hvert fall gjøre mitt aller beste fremover. Å være mentalt forberedt er veldig viktig. Være tilstede, og fokusere riktig i øyeblikket. Og jeg skal opprettholde min fysiske form slik at jeg tåler trykket som kan komme! Jeg gleder meg, og håper DU blir med på reisen! Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg