Ærligheten svir!

Å være ærlig kan by på utfordringer. I blant svir det skikkelig. De gangene hvor man møter motstand, eller man får usaklig kritikk. De gangene hvor mennesker rett og slett ikke klarer eller vil forstå deg. Det er absolutt aller verst. Heldigvis opplever jeg ikke det blant mine nærmeste. Men jeg har mange ganger fått høre det fra andre. For ikke alle sammen liker at jeg er så ærlig og åpen. Men sånn får det bare være. Jeg er meg selv på godt og vondt. For meg er det helt avgjørende å kunne leve ekte og ærlig. Da kommer jeg meg videre på riktig vei!

Jeg er blitt opplært til å være ærlig. Og jeg lærer det videre. For selv om det kan være både smertefullt og vanskelig, så er det riktig å være ærlig. Man må leve ærlig mot seg selv aller først. Jeg gjemte meg bort i tunge tanker og situasjoner i altfor mange år. Jeg var ikke ærlig mot meg selv i forhold til hva som egentlig foregikk rundt eget privatliv. Jeg er glad for at jeg fikk ryddet skikkelig opp. Det har vært både tungt og vanskelig, men helt nødvendig. Deretter ble det viktig for meg at mine nærmeste skulle vite hvordan jeg egentlig hadde levd.

Ved å få lagt disse tingene bak meg, så kan jeg nå se fremover mot en god fremtid. En hverdag med mine kjære som er fylt med kjærlighet og respekt. Det gjør derfor ingenting at ærligheten svir iblant. For resultatet har blitt svært godt å leve videre i. Jeg vet at jeg gjorde rett. Og jeg vet med sikkerhet at jeg har funnet mitt sted hvor jeg skal være. Det gjør meg både sterk og glad! Det gir meg motivasjon til å takle de stormene som kommer i kjølvannet av min ærlighet.

Vi blogges_!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg