Jeg er ikke alltid like blid!

Som alle andre her i verden har jeg temperament. Jeg kan til tider bli veldig sint og frustrert. Da sier jeg i fra. Jeg kan være blid og glad i lange perioder, men det kan også smelle skikkelig. Blir jeg skikkelig sint, ja da smeller det! Heldigvis er jeg ikke langsint. Det går fort over igjen. Men det er viktig å få ut meningen min. Men det som provoserer meg aller mest, det er når jeg opplever sjikane eller mangel på respekt. De to tingene klarer jeg bare ikke å godta. Da smeller det! Da kommer de svarte øynene mine frem, og jeg blir veldig klar i min tale. Helt frem til tårene overtar.  Det er det største problemet jeg har i forhold til følelser. Tårene tar overhånd.

Det som er deilig, det er at jeg blir sjeldnere sint nå enn før. Rett og slett fordi jeg har det så bra privat. Jeg er i trygge og gode omgivelser. Jeg får masse kjærlighet og respekt. Men jeg er blitt mer klar over hva jeg tillater, og ha ikke kan godta. Så derfor tar jeg til motmæle når jeg opplever vonde ting. Jeg godtar ikke mer sjikanering i mitt liv! Jeg godtar at mange er uenige med meg. Men i det øyeblikket diskusjonen går over til sårende og respektløse kommentarer, da er det nok for meg!

Jeg har diskutert dette med min terapeut. For jeg må jo tåle kritikk. Konstruktiv kritikk har jeg lært meg til å forstå. Jeg skjønner jo at ikke alle sammen er like enige i det jeg mener eller skriver. Men jeg har opplevd så masse i livet mitt som har vært negativt. Jeg har opplevd så enormt mye sjikanerende situasjoner og språk. Det har satt dype spor. Derfor nekter kroppen min å tillate det lenger! Derfor blir jeg rasende. Og det er faktisk positivt. For det viser at jeg har tatt et valg. Jeg godtar ikke å ha det slik som fortiden min var. Jeg har tatt avstand fra det, og min kropp godtar ikke å oppleve det igjen!

Så jeg er faktisk stolt over at jeg reagerer! Jeg er stolt over at jeg passer på meg selv, og mine omgivelser. For jeg tar grep, og sørger for å ha det bra rundt oss. En hverdag hvor kjærlighet og omsorg er viktigst. Et ekteskap  hvor respekt, kjærlighet og omsorg er bærebjelkene. Det er jeg stolt over å ha fått til sammen med min kjære! Følelsene mine er med på å gjøre meg friskere for hver dag som går! Kroppen lærer at her er det trygt og godt å være!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg