Når neglelakk vekker kvinnen i meg…

Dette høres sikkert ganske rart ut for dere. Men jeg må bare innrømme at det skjer noe rart med meg hver eneste gang jeg tar på neglelakk. Det er akkurat som at kvinnen i meg våkner til liv! Jeg er ikke så veldig jålete til vanlig. Det blir mange fler dager uten sminke enn med sminke. Jeg tar meg ikke tid til å pynte meg så veldig. Jeg har en klassisk stil i garderoben, og har flere ganger blitt spurt om jeg er “skeiv”!  Jeg gjør meg ikke noe av det. Men jeg har av og til lyst til å pynte meg litt mer. Og i går tok jeg altså på neglelakk. Og plutselig føler jeg meg mer feminin.

Det er fint med lakkede negler. Jeg innrømmer glatt at jeg liker det. Men jeg er ikke så flink til å bruke det. Jeg tror jeg har godt av å stelle meg selv litt mer i hverdagen. Jeg tror det vil hjelpe meg litt. For jeg føler meg finere. Jeg blir faktisk veldig overrasket over hvor mye det betyr. Et så enkelt grep som å ta på neglelakk kan gjøre meg så godt! Jeg tror det handler om at jeg må tillate meg selv å føle meg fin. Jeg må våge å pynte meg litt ekstra i hverdagen. Jeg må gi meg selv litt mer egen pleie. Ikke bare tenke på alle andre i familien. Men faktisk gjøre de små tingene dom hjelper for meg!

Jeg kommer ikke til å bli en sminkedukke. Men det er godt mulig at neglene mine er lakkede fremover! For det gjør meg faktisk tryggere på egen feminitet, og jeg våger å være kvinne!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg