Deilig å pynte seg litt!

Jeg merker på meg selv at jeg tenker mer over hvordan jeg ser ut. Jeg kan merke at gleden over å pynte seg er på vei tilbake igjen. Det er for meg et sunnhetstegn. For jeg er endelig begynt å ta bedre vare på meg selv. Det handler ikke så mye om den materialistiske biten. Men aller mest om at jeg faktisk tillater meg selv å føle meg fin. Jeg har lyst til å kle meg finere. Jeg vil bruke litt sminke og neglelakk. Jeg vil endre hårsveisen min, og forsøke en ny stil. Da er jeg faktisk tryggere på meg selv enn jeg har vært på veldig lang tid.

Jeg kan faktisk bli veldig glad. Det er kjekt å dulle med ting. Gøy å tenke over hvilke antrekk jeg skal bruke. Kjekt å se på internett etter ideer og inspirasjon. Det har vært helt borte i mange år. Men nå liker jeg det. For jeg ønsker å se bra ut, og være mer voksen. Jeg vil tørre å være dame. Mer feminin på min egen måte. Det har vært veldig lite fokus på mitt eget utseende når livet har vært tøft. Men nå er jeg endelig klar til å kose meg igjen!

Mentale utfordringer kan få flere konsekvenser enn man tenker over. Jeg gikk på mange måter i dvale. Jeg holdt fast på gamle mønster, og ønsket ikke å se noe bra ut. For jeg hadde det ikke bra inni meg. Når tryggheten og roen spredte seg, så kom altså gleden tilbake. Da tørr jeg å være meg selv, og finne meg selv på nytt igjen! Nå er det endelig både kjekt og viktig å pynte seg litt i hverdagen!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg