Jeg føler meg heldig!

Jeg møter mange mennesker. Og mange av dem har ulike utfordringer i livet. Akkurat som jeg har. Jeg føler meg likevel veldig heldig. For jeg slipper et problem som mange andre mennesker har. Jeg er ikke ensom. Jeg har en familie, og jeg har venner. Veldig mange mennesker sitter alene. Altfor mange sliter med ensomhet, og føler seg veldig alene. Det gjør meg trist. Jeg er glad for at jeg kanskje kan være en venn for noen som ikke har så veldig mange andre i livene sine.

Der er jo mange som liker å være alene. Som har funnet sin egen ro med det, og som ikke sliter så veldig. De har liksom klart å finne sin egen måte å leve alene på. Jeg er glad for dem. Samtidig så kjenner jeg mennesker som må feire både jul, bursdag og alle høytidsdager helt alene. Jeg er heldig som slipper det. Jeg håper at jeg kan minne meg selv mer på hvor ufattelig heldig jeg er. For man tenker ikke over det i en travel hverdag.

Jeg visste om en dame som hadde bursdag. Jeg skrev hilsen til henne på Facebook, men tenkte ikke på at jeg burde gjøre noe mer. Jeg var så sikker på at hun feiret dagen sammen med barna sine og familien. Men jeg tok grundig feil. For da jeg traff henne neste gang, så fikk jeg et annet svar enn jeg trodde jeg ville få da jeg lurte på hvordan hun hadde feiret dagen sin. Hun hadde vært helt alene hele dagen. Ikke noe besøk. Ingenting. Og hun innrømte at hun hadde vært trist og lei seg. Jeg kjente inne meg at jeg ble helt dårlig og skjelven. Jeg fikk gitt henne en klem. Hun hadde vært ensom og alene.

Hun fikk ikke frokost på sengen slik jeg gjorde på min bursdag. Hun fikk ikke besøk eller selskap. Hun var helt alene. Og jeg kjente inni meg at det gjorde vondt å tenke på. Det fikk meg til å tenke over hvor enormt heldig jeg er. Og jeg åpent hjertet mitt for denne damen. Hun har en egen plass i mitt hjerte, og jeg er glad for å få være hennes venn.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg