Angsten skal ikke styre meg!

Jeg lever med angst. Det er en ting i livet mitt som jeg må akseptere. Jeg liker det ikke, men jeg aksepterer at den er der. Angsten kommer på besøk brått og sterkt. Det kan sette meg helt ut. Og jeg møter mange triggere i mitt privatliv. Men jeg lar ikke angsten få styre meg! Jeg forsøker etter beste evne å leve et vanlig liv. Jeg er samfunnsengasjert og aktiv. Jeg er ivrig i organisasjonsarbeid og frivillig arbeid. Jeg ønsker å være en ressurs selv om jeg er syk.

Jeg vet aldri når neste angstanfall kommer. Det kan være flere uker til. Eller det kan komme om få minutter. Men jeg er blitt mye flinkere til å lese signalene. Jeg er i stand til å jobbe meg gjennom flere triggere uten å få store problemer. Derfor kan jeg være med på arrangementer, og jeg kan formidle mine tanker foran folkemengder. Men det krever mye av meg selv. Jeg må mobilisere på en annen måte enn det dere gjør. Jeg må hele tiden ha i bakhodet at jeg kan bli urolig. Og da gjelder det å ha verktøyene som hjelper meg gjennom et angstanfall.

Jeg bruker ikke medisiner. Jeg er heldig som slipper det. Jeg jobber meg gjennom angsten ved hjelp at åpenhet, terapi, trening og mindfullness. Jeg fokuserer på pustankeret mitt, og jeg roer meg selv ned. Kanskje jeg ber om en liten pause fra arbeidet mitt. får frisk luft, og tid til å trekke pusten god ned i magen min igjen. Det er viktig å tørre ting selv om man har angst. for dersom man lar angsten styre livet sitt, så er man på feil spor!

Jeg har angst i livet mitt. Men angsten styrer ikke livet mitt. Jeg er sjefen over eget liv!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg