Jeg har løst en utfordring!

Vi slet oss gjennom morgenene forrige skoleår. Det ble mye stress og mas hver eneste morgen. Det likte verken jeg eller ungene. Så til dette skoleåret tok jeg grep! Nå har jeg endre på rutinene mine her hjemme. Jeg planlegger alt jeg kan kvelden før. Ned til minste detalj. Jeg finner frem klær til oss alle sammen. Jeg dekker på frokostbordet. Jeg pakker sekkene, og passer på at alt er klart. Da kan jeg bare komme meg opp, og begynne på en deilig frokost til oss alle sammen. Og jammen klarer vi å samle oss rundt frokosten samtidig. Vi får da en rolig start på dagen, og vi får snakket litt sammen rundt bordet. Det er ikke alltid vi spiser like mye, men alle sammen får spist litt. 

Noen ganger flirer jeg litt når jeg driver på med alle forberedelsene om kvelden. Men jeg har faktisk løst en av de store utfordringene vi har hatt. Ved å planlegge, og ligge i forkant rent praktisk, så fant vi nøkkelen til en rolig morgen! Det fungerer faktisk veldig bra, og jeg er fornøyd! Det kommer til å fortsette slik hos oss. Jeg merker også at jeg blir mer strukturert når det kommer til treningsrutiner på morgenen. Da er det jo bra at jeg har spist litt før treningen starter. I helgene har vi det roligere, og vi spiser ikke alltid frokost sammen da. Men jeg er fornøyd med å klare dette i ukedagene. 

Jeg merker at når jeg ikke stresser, så holder ungene seg roligere. Jeg var litt treg med å skjønne løsningen, men jammen har vi kontroll på dette nå! Det er så deilig følelse å ha blide unger på morgenen. Noen dager er vanskeligere enn andre. Slik vil det alltid være. Men vi går fremover!

Hurra!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg