Jeg må lytte til kroppen min!

Jeg forsøker å holde meg i aktivitet gjennom dagene. Jeg trener flere ganger i uken. Jeg er sosial, og pleier mine vennskap. Men noen ganger sier kroppen min i fra. Jeg må ta en brå stopp iblant. Rett og slett fordi kreftene mine plutselig tar slutt. Jeg kjenner kroppen min mye bedre nå enn tidligere. Dermed blir det færre ganger kroppen sier stopp. Men jeg opplever det i blant. Jeg blir ufattelig sliten i hele kroppen. Alt blir veldig tungt, og jeg har ikke noe energi. Da må jeg bare lade meg selv opp igjen. Lage meg større pustehull i dagens program. Rett og slett gi meg selv muligheten til å lade batteriene!

Her om dagen så gikk jeg tom. Jeg maktet ikke noe som helst. Jeg hadde mange planer denne dagen. Men jeg måtte kansellere noen av avtalene. Jeg kunne ikke klare det som var på min plan akkurat denne dagen. Jeg tok heldigvis meg selv på alvor, og fikk plassert meg selv hjemme på sofaen i noen timer. Det hjalp veldig. Jeg måtte ta telling, og beskytte meg selv på en bedre måte. Jeg vet at det er min egen feil. For jeg ønsker å gjøre så mye. Men noen ganger må man bare lytte til kroppen, og la den få hvile.

Det er ikke så enkel alltid. Jeg blir noen ganger lei meg. For det er vanskelig å godta min reduserte helsetilstand. Men jeg forsøker likevel å være positiv. For jeg er tross alt i stand til å ha et godt liv. Jeg må være litt strengere fremover. Jeg må bevilge enda litt mer tid til å hvile. Da kommer kreftene til å vare mye lengre. Jeg håper at jeg lærer meg selv enda bedre å kjenne. For jeg liker ikke når kroppen min streiker. Det er en uggen følelse å kjenne på. 

Men jeg kommer alltid sterkt tilbake når batteriet er ladet opp igjen!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg