“Er du ikke redd?”

Jeg har valgt å snakke veldig åpent og ærlig om min fortid, og min nåværende situasjon. Jeg har mange ganger fått spørsmål om jeg ikke er redd for konsekvensene av min åpenhet. Jeg blir til stadighet konfrontert med andres frykt for min sikkerhet og situasjon. Jeg er ikke redd. Jeg er faktisk veldig trygg. For jeg verner om de tingene som er sårest og vanskeligst. Jeg har valgt å leve åpent og ærlig, og da kan jeg ikke gå rundt å vøre redd. For meg er det veldig viktig p bygge meg sterk. Jeg har jo dager hvor jeg føler meg svakere enn andre dager. Men jeg er ikke direkte redd. For jeg er fri nå. Jeg har det fint sammen med min ektemann og barna mine. Det er ingen som skal få ødelegge min hverdag ved å fylle den med redsel.

Jeg tenker over hva jeg deler i offentligheten, og hva som jeg bevarer som privat. Det er viktig for meg å skille mellom barndom og voksenliv. Jeg er ikke engstelig for å dele detaljer fra mobbing i oppveksten min. For det gjelder egentlig kun meg. Men jeg holder igjen på den perioden som var desidert vanskeligst å komme seg gjennom. For det vil ikke føles riktig overfor meg selv eller barna mine å dele de detaljene med hele verden. Vi har vår ryggsekk med minner som vi må bearbeide i fred. Jeg har likevel valgt å snakke om ettervirkningen av denne perioden. For det er en den av livet mitt i dag, og det påvirker enda vår hverdag her hjemme. Jeg ønsker å være åpen slik at andre mennesker kan forstå mer av vår situasjon. Kunnskap er en viktig nøkkel til å få bort fordommer. Ved å dele mine tanker og erfaringer med offentligheten, så sprer jeg mer kunnskap om psykisk helse.

Jeg kan være full av angst før et foredrag. Jeg kan være redd. Men jeg er ikke redd for at noen skal gjøre meg noe som helst. For jeg har fått ting på avstand, og jeg har ikke kontakt med mennesker som har gjort meg vondt. Det er veldig viktig for meg at å styre mitt eget liv selv! Jeg lever så godt sammen med min ektemann, og vi jobber sammen for å ha en fin hverdag for vår familie. Jeg trenger å få prate om mine ting. Jeg ønsker av hele mitt hjerte å hjelpe andre mennesker som har opplevd lignende situasjoner. Jeg jobber meg sterkere dag for dag.  

Det er deilig å ikke være redd. Jeg ønsker bare å få være meg selv. Det kan ingen ta i fra meg!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg