“Hvordan klarer du alt dette?”

Jeg får ofte spørsmål om hvordan jeg klarer å gjøre såpass mye hver dag. Det er ikke så veldig enkelt å svare kort på, men jeg skal forsøke å forklare meg litt her i dette innlegget. Det er ganske fint å ha en egen blogg hvor man kan formidle tanker og følelser. Jeg poster tre innlegg til faste tider hver enste dag. Der kommer nye innlegg kl 8. kl 15 og kl 20! Jeg klarer dette på grunn av to ting. Jeg har et stort behov for å skrive ut mine tanker og følelser. Jeg planlegger, og ligger alltid i forkant. Det hadde ikke vært mulig å gjøre dette hvis jeg ikke hadde en publiseringsplan, og et behov for å skrive som terapi! Det er nemlig det som redder meg mange ganger. Jeg får tømme hodet mitt når jeg skriver, og det kommer stort sett av seg selv. 

Jeg er flink til å organisere og planlegge! Jeg har derfor alltid en plan, og jeg holder meg stort sett alltid til denne planen. Jeg jobber frem blogginnlegg på forhånd, og har lagt dem inn til publisering på riktig dato og klokkeslett. Dermed så er jeg faktisk veldig strukturert og mine lesere kan være sikre på at der kommer nye innlegg hver enste dag. Jeg kan dermed også ta meg en fridag fra å skrive siden jeg har laget klar mange innlegg tidligere. Det er viktig for meg å føle meg fri. Så jeg kan ikke tenke meg å måtte lage innlegg helt spontant der og da. Det skjer dersom jeg er med på noe spesielt, eller jeg bare føler for å dele noe med en gang.

Det er viktig for hele familien at ting er på stell ,og at vår struktur er fast og forutsigbar. Dermed blir det laget en plan som jeg kan følge, og det fungerer stort sett veldig fint. Jeg er sikker på at det redder meg fra kaos og rot! Men jeg har også en ting som jeg ikke kan skru av. Det er denne indre motoren som alltid pusher meg videre. Jeg vet at det høres rart ut, men det er sant. Jeg har trøbbel med å finne roen, og jeg må gjøre noe fornuftig. Å være syk er en utfordring for meg, for det setter stopper for ulike ønsker. Men jeg har funnet mine omveier, og jeg gleder meg virkelig til å følge mine egne drømmer!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg