Jeg tørr å ta litt plass!

Jeg har valgt å ha en offentlig stemme! Da må jeg våge å ta litt plass. Jeg har et stort ønske om å formidle tanker og erfaringer med alle Dere som leser min blogg, eller hører på mine foredrag. Da nytter det ikke å gjemme seg bort! Da må der tas bilder i fleng, og jeg kan ikke være sjenert. Men det er noen ganger mer utforende enn andre. Jeg vet at bilder av meg kommer opp på veldig mange søkeord på internett, og plutselig kom minstemann hjem og sa at de hadde funnet bilder av meg på internett mens de jobbet med en oppgave på skolen! Heldigvis syntes ikke gutten min at det var dumt, men det hadde blitt litt ståhei i klassen. Vi fikk snakket om det, og alt var ok for hans del.  Men det viser jo at jeg finnes ute i det offentlige rommet, og at jeg tar plass!

Det er mye som man må tenke over når man velger å gjøre seg selv synlig! Jeg har tenkt veldig grundig over hvilke konsekvenser det kan få, og vi har snakket sammen her hjemme om det. Jeg vet at det nok er litt småflaut iblant å ha en mamma som er slik som meg. Men jeg har likevel full støtte her hjemme, og jeg verner om barna så godt jeg bare kan. Men jeg jobber for en åpenhet som de har godt av å lære seg! For jeg mener at vi som er foreldre, har mange ting vi bør lære ungene våre. Åpenhet rundt psykisk helse er ikke et dumt tema å lære dem om! Tvert imot vil jeg si. For det kommer til å gjøre dem sterke i seg selv, og det er en viktig kunnskap å ta med seg ut i livet!

Jeg føler meg heldigvis fortsatt kun som Wenche! Jeg har beina plantet godt på jorden. Men jeg har jobbet meg gjennom mange ulike spørsmål i eget hode. For mine valg påvirker flere enn meg selv. Heldigvis har vi en sunn diskusjon rundt dette her hjemme! Og så lenge vi står sammen, så er jeg klar til å være synlig!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg