Bitterhet sluker krefter!

Jeg har egentlig veldig mange gode grunner til å være bitter! Men jeg har valgt å legge bitterheten så langt vekk som jeg klarer. For bitterhet sluker krefter! Dersom man lar bitterheten råde, så forsvinner all energi til de som ikke fortjener det! Jeg har selvsagt dager hvor bitterheten kommer frem i lyset, og alt er bare mørkt og vanskelig. Men jeg jager det vekk igjen ganske raskt! For det er ingenting jeg kan få gjort med fortiden! Det er komplett umulig for meg å vaske bort alt det som har skjedd. Og jeg merket meg at når bitterheten fikk vokse, så mistet jeg fokuset på fremtiden! Da vinner det vonde over det som er godt!

Jeg vi fremover! Jeg orker ikke å stå å stampe i gammel dritt hver eneste dag resten av mitt liv! Jeg må leve med at mange ting gikk fryktelig galt. Det er vanskelig og sårt for meg å tenke på den dag i dag. Men jeg nekter å være et offer nå! Da må jeg legge vekk de bitre tankene. Jeg har jobbet meg gjennom veldig mange ting, og er enda klarer på det nå. Jeg vil ikke ha det mer vondt. Da må jeg legge det bak meg, rette ryggen og gå videre med hodet hevet høyt! Da viser jeg verden at jeg ikke lenger er under andres makt! Det er en mye bedre følelse enn å gå rundt med bitterhet og hat!

Dette er en prosess som har tatt lang tid. Og noen dager kjenner jeg på veldig mye hat og sinne. For jeg må jo rydde opp i dette hver enste dag, og holde fokuset på veien videre for oss alle sammen! Men da må altså hodet mitt fylles opp med gode tanker, trygghet og stabilitet. Jeg måtte erkjenne alt som hadde foregått, og så kunne jeg ta små steg videre i livet mitt! Jeg har bestemt meg for at bitterhet skal ikke få sluke kreftene mine!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg