Jeg er glad i klemmer!

Der kan være mye trøst og varme i en god klem! Jeg er veldig glad i å gi klemmer til de som ønsker å få. Det er også veldig deilig å motta en god klem. Mennesker trenger kroppskontakt i større eller mindre grad. Jeg er vokst opp med masse klemmer hver eneste dag. Jeg klemmer fortsatt mine foreldre når jeg møter dem. Det er helt naturlig for meg å gjøre det slik. Jeg blir veldig glad dersom jeg får en god klem av en venninne. Det betyr masse for meg å dele den type kontakt. Men jeg har forståelse for at det ikke er like naturlig for alle sammen. Derfor forsøker jeg å se det litt an hvordan den enkelte er som person. Jeg har noen venner som jeg klemmer, og noen som jeg ikke klemmer. De er like fullt mine nære venner uansett. 

Jeg er vant med nærhet. Det var en viktig del av min barndom, og det er jeg veldig glad for i dag. Det er ikke noe som er tryggere og bedre enn å klemme min kjære mann når han kommer hjem til oss. Jeg vet at han verner om meg, og vil meg bare godt. Da slapper jeg skikkelig av. Det er nært og koselig. Jeg har klemt og kost med ungene i gjennom hele oppveksten. Nå er de eldre, så jeg må være litt mer forsiktig. Jeg respekterer dem, og lar de få styre mengden klemmer akkurat nå. Det er helt naturlig og ok. Men vi er en kosete familie. Det liker jeg veldig godt. Jeg mener det er fine verdier å ta med seg i gjennom livet. Barn trenger å se at foreldrene er kjærlige mot hverandre og dem.

Jeg deler gjerne ut klem til mennesker som trenger det. Jeg har alltid vært sånn. Men jeg er blitt mer forsiktig med årene. Jeg merker at jeg er redd for å gjøre noe feil. Men klemmen er ikke langt borte dersom jeg merker at noen ønsker det fra meg. Vi trenger omsorg fra hverandre i hverdagen. Det er ikke skummelt å bry seg om andre! Vi må våge å være gode medmennesker. Samfunnet vårt har blitt altfor kaldt. Jeg ønsker å spre litt varme i vinterkulden. Være en hjertevenn. By på meg selv. Da får man så uendelig mye tilbake!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg