Er det kun GULL som gjelder?

Det er OL i disse dager. Og vi nordmenn er kjepphøye, og veldig glade for medaljeoversikten. For vi har tatt veldig mange medaljer, og er med rette stolte over våre idrettsutøvere. Men jeg har lagt merke til en ting, og det provoserer meg ganske kraftig. For dersom våre kjære idrettshelter får sølv eller bronse, så har de liksom feilet! Det skal ikke være lekende lett å ta et OL gull. Over hele verden drømmer idrettsutøvere om den gjeveste medaljen. Vi har ikke noe mer rett på den enn andre land. Det handler om at den som virkelig har dagen, tar den gjeveste medaljen hjem til seg. Vi skal være veldig stolte over alle medaljene som kommer til Norge. Det er tross alt snakk om OL sølv eller bronse! Jeg jubler selvsagt dersom vi vinner gull. Men jeg applauderer også når vi blir andre eller tredje.

Tenk på det forventningspresset som våre idrettshelter lever med hver eneste dag. Hele Norge forventer at de skal levere sitt aller beste akkurat der og da. Jeg er så imponert over den innsatsen som de faktisk legger ned hver eneste dag. De trener noe helt utrolig, og setter alt annet til side. Det er mange ting som må legges vekk for på kunne satse for fullt. De trenger ros og oppmuntring. Når det står i avisene at de mislykkes fordi det ble sølv og ikke gull, ja da har vi faktisk blitt for kravstore. Det er ikke bare Norge som avler flotte idrettshelter. Noen ganger er faktisk andre bedre enn oss, og da skal det applauderes for dem. Vi skal ikke forvente at vi kan leke oss til gullet! Jeg blir faktisk veldig rørt når jeg ser ekte idrettsglede, og unner andre også å oppleve det å vinne!

Jeg heier på Norge, og er glad i idrett. Det er mange som jeg ønsker skal vinne for oss. Men jeg tenker at de gjør sitt aller beste der og da. De kan ikke gjøre mer, og vi kan ikke forvente noe mer. De gangene det holder helt inn, ja da er det magisk! Men vi skal huske på at de fortjener hyllest uansett. De vier flere år av livet sitt for å representere for Norge. Det fortjener stor respekt og annerkjennelse. De har gitt meg mange gleder foran tv skjermen i løpet av livet mitt! Tusen takk!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg