Jeg må ligge i forkant!

Jeg er nødt til å kunne ligge litt i forkant med diverse ting i hverdagen. Det er kun da jeg klarer å fungere på den beste måten. Jeg trenger ro og ekstra forutsigbarhet. Det har blitt enda viktigere for meg de siste månedene. Jeg sliter med en helse som ikke helt følger med. Dersom jeg skal oppnå mine drømmer, så må jeg lage meg gode løsninger som faktisk fungerer i min hverdag. Jeg har ikke klart å ligge så langt foran skjemaet den siste tiden, og det stresser meg veldig. Jeg har derfor satt av noen dager til å komme meg på rett kjøl igjen. Det betyr blant annet å produserer innlegg til bloggen min. Jeg elsker når jeg har innlegg liggende klar langt frem i tid. Da slipper jeg å bekymre meg for hvilket innhold jeg skal poste i morgen eller om to dager. Det er bare slik jeg er skrudd sammen. Jeg må være en del steg foran.

For meg handler det om å redusere stressnivået i kroppen min. For stress er nemlig en trigger for min helsesituasjon. Det er veldig viktig for både psyken og fysikken min. Jeg kan ha stress i livet mitt, men jeg må utelukke en del stress. Jeg har derfor mine strategier som jeg bruker. Jeg planlegger nok mer enn mange andre. Men det fungerer best for meg å gjøre det slik. Når jeg har ting liggende klart, så unngår jeg at hjernen jobber mer enn nødvendig der og da. Jeg har lært meg selv å kjenne på den harde måten. Det har vært mange stunder som jeg ikke liker å tenke tilbake på. Men samtidig har det gitt meg erfaringer som har ført meg videre i livet. Det skal jeg være glad for i etterkant. Det livet jeg lever nå er så uendelig mye bedre enn tidligere. Det er faktisk en helt annen verden.

Så nå jobber jeg meg fremover igjen. Jeg forsøker å komme nok i forkant slik at skuldrene mine senker seg ned igjen. Da kan jeg fokusere på det som er aller viktigst akkurat nå. Nemlig familien min og konserten som kommer om noen uker. Jeg skal gjøre de riktige tingene fremover, og det er veldig viktig for meg å mestre en slik situasjon!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg