Musikk er en god trøst!

Musikk er et veldig viktig verktøy i min hverdag. Jeg klarer meg ikke uten musikk. Da er det noe som mangler. Jeg hører på musikk når jeg blogger eller lager mat. Jeg har på musikk i bilen, og synger gjerne med dersom jeg er alene i bilen. Jeg bruker musikk som trøst i hverdagen min. Når jeg skal roe meg ned etter et angstanfall, så er musikk en veldig stor trøst. Den er med på å roe meg gradvis ned igjen, og jeg finner tilbake til roen inni meg selv. Jeg har væt gjennom veldig mange stunder hvor livet har vært veldig vanskelig. Da er det en lettelse for meg å ha musikken. Det gjør meg sterkere, og jeg kjenner at livet ikke er så aller verst likevel. Hverdagen kan være veldig utfordrende. Det er ikke alltid livet smiler.

Men musikken trøster meg der og da. Den kan sette ord på de følelsene som jeg ikke selv klarer å forklare. Det er mange ganger tekstene plutselig snakker til meg på en ny måte. Det har lagt veldig mange brikker på plass i mitt eget puslespill. Jeg vet at mange mennesker ikke tenker over hva musikken egentlig kan gjøre for oss. Men dersom man tenker over det, så ser man sammenhengen. Jeg har brukt musikk som terapi helt siden jeg var liten jente. Jeg lyttet til musikk når jeg var trist. Jeg ville alltid ha musikk på når jeg skulle legge meg om kvelden. Da kunne jeg drømme meg vekk i musikken. Flyte av sted til et bedre sted. det har reddet min nattesøvn mange ganger. Jeg bruker det ikke lenger når jeg skal sove om kvelden. Men jeg lytter veldig mye på musikk om kveldene her hjemme.

Musikksmaken er veldig individuell. Jeg skjønner meg ikke på rock, mens andre elsker det av hele sitt hjerte. Vår musikksmak er veldig forskjellig, og det er egentlig veldig naturlig. Tenk så kjedelig dersom alle likte det samme hele tiden. Nå har musikken et mangfold som gjør at nesten alle kan finne noe de liker. Jeg er veldig glad for at musikken blir en større del av livet mitt. Å ha sine egne konserter er magisk!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg