“Blir Du ikke lei av å skrive?”

Jeg får ofte spørsmål om jeg ikke blir lei av å skrive så mye på bloggen min. Og jeg kan jo selvsagt bekrefte at jeg iblant blir veldig lei. Men det handler aller mest om at jeg noen ganger ikke klarer å fokusere på det kreative. Jeg kan merke at noen ganger forsvinner egentlig skrivelysten helt. Men da er det aller mest på grunn av at jeg er sliten eller syk. Jeg fokuserer derfor veldig mye på å planlegge innleggene mine i god tid. Da trenger jeg ikke å stresse i det hele tatt. Med en gang jeg mangler innlegg, så kjenner jeg at bloggen stresser meg. Det er ikke heldig for meg, så jeg forsøker å være veldig strukturert på dette området. Noen dager kan jeg skrive 10 innlegg uten problem rett etter hverandre. Mens andre dager vil der ikke komme noen ord verken fra hjernen eller hjertet. Det er slik for veldig mange bloggere. 

Jeg verner om det som er aller mest privat. Jeg blogger ikke om alt det som skjer med meg og familien i hverdagen. Men jeg har et litt annet fokus på bloggen min. Da er det også mulig for meg å ligge ganske langt i forkant. Det passer meg veldig fint, og har gjort det enklere for meg å ha en blogg. Bloggen er en del av min terapi, og en del av mitt firma. Jeg har mange tanker og prosjekter som jeg forteller om på bloggen min. Det er en kombinasjon som fungerer fint for meg. Jeg kommer aldri til å ha en blogg som eksponerer andre enn meg selv. Det er jeg som trenger synligheten, ikke resten av gjengen her i huset mitt. Det er derfor veldig viktig for meg å skille de to tingene fra hverandre. Jeg ønsker ikke å endre på de grensene som jeg hele tiden har hatt. Jeg har nå to innlegg hver eneste dag på bloggen min. Det kommer til å fortsette, men jeg er åpen for endringer dersom det behøves for min egen helse sin skyld.

Jeg trenger å få ting ut av systemet. Skrivingen hjelper meg veldig mye. Det er blitt en livsstil å ha denne bloggen med meg i hverdagen. Jeg tenker ikke så veldig mye over det lenger. Men jeg ønsker jo at bloggen skal vokse, og nå ut til enda flere. Jeg håper derfor at Dere kan tipse venner og familie om at bloggen min faktisk er her! 

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg