Jeg måtte ta noen grep!

Det er mange ting som har skjedd de siste årene. Men den viktigste endringen for meg den siste tiden, er uten tvil at jeg tar mye bedre vare på kroppen min. Jeg har lært på den harde måten, og jeg tar mer hensyn til kroppen min nå. Det er ikke få smeller jeg har gitt kroppen min gjennom livet, og det hender iblant fortsatt. Men nå er jeg mye mer forsiktig, og jeg tar mer hensyn til den enn tidligere. Jeg har merket at hard trening kun gjør meg verre i kroppen. Jeg må fokusere på fysisk aktivitet, men likevel være varsom med kroppen min. Jeg deltar ikke lenger på gruppetreninger. Det er rett og slett fordi jeg ikke klarer å holde meg selv igjen, og jeg presser meg altfor hardt. Da skader jeg faktisk min revmatiske kropp. 

Nå består min fysiske aktivitet av Linedance og turer i Furulunden. Det har faktisk gitt meg gode resultater. Jeg har også tatt grep i forhold til spisemønster, og da forsvant der noen kilo også. Det er jo alltid en fordel. Men jeg merker at jeg kunne trengt litt mer styrketrening. Jeg kommer nok til å starte opp med noen øvelser her hjemme. Jeg har ikke behov for å gå på noe trening studio akkurat nå. Jeg merker at dette gjør meg veldig godt, og jeg føler meg i ok form. Jeg har smerter hver eneste dag uansett. Men jeg merker at middels aktivitet gjør meg godt. Det er sikkert noen som er uenige i dette, men jeg passer på meg selv. Jeg blir så altfor lett revet med, og da tar jeg altfor hardt i.

Det er kun jeg som kan ta grep i eget liv! Jeg må selv finne det som passer best for meg og min kropp. Det aller viktigste for meg er at jeg holder meg i fysisk aktivitet flere ganger i uken. Jeg har en del planer fremover, og vil veldig gjerne ha en kropp som faktisk fungerer på best mulig måte. Jeg vil være en aktiv mamma og ektefelle. Jeg ønsker å leve en hverdag i en så god kropp som mulig!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg