Gratulerer med 17.Mai!

Da er nasjonaldagen vår her, og det er på tide å gratulerer oss alle sammen med dagen! Vi er veldig heldige som lever i et fredelig land, og kan ha en rolig feiring av vår nasjonaldag. Jeg har ikke de samme følelsene knyttet til denne dagen som voksen. Som barn så var det jo virkelig den dagen i året hvor man spiste så mye is man kunne makte, og kakene ventet overalt. Jeg har de siste årene hatt en veldig rolig feiring her i Mandal. Det har passet oss veldig fint. I år har jeg jo besøk av mine foreldre, så da er det jo litt annerledes. Men vi skal ned for å se på barnetoget straks. Minstemann er klar til å gå med korpset, og mamma blir nok rørt når han kommer trommende! Jeg tror nok mine gjester også vil synes at det er stas!

Vi skal spise middag her hjemme i dag, og jeg skal lage en enkel lapskaus til oss. Det liker alle sammen, og det er veldig lettvint å mekke sammen på en slik dag. Det blir nok tid til litt hvile før man drar ned for å se borgertoget. Jeg satser på en is eller to i løpet av dagen. Små og store må jo få lov til å kose seg litt ekstra i dag. Jeg håper at det blir en fin dag for oss alle sammen. Vi skal i hvert fall gjøre vårt beste slik at dagen glir lett for ungene våre. Men jeg tror nok at det blir en sliten gjeng som tar en rolig kveld her hjemme til slutt. Min kropp er ikke særlig begeistret for å stå stille lenge og vente på ting. Da stivner jeg veldig fort. Jeg har derfor tenkt over at jeg må gode sko. Jeg har planen klar, og det skal bli et pent men komfortabelt antrekk på denne damen her!

Jeg ønsker Dere alle sammen en flott feiring, og fest med måte! Spis is til det tyter ut av ørene, for det er lov på denne dagen! Jeg skal kose meg sammen med mine nærmeste!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg