Folk får mene hva de vil!

Jeg vet at mine valg kan provosere enkelte mennesker. Det er ikke alle som er like glad i åpenheten min. Men jeg er en voksen dame som bestemmer dette helt selv. Jeg er ikke ute etter å provosere. Men jeg vil veldig gjerne få leve mitt eget liv etter eget ønske. Jeg har valgt en vei som ikke alle vil eller orker å gå. Det medfører iblant reaksjoner. Jeg har stor forståelse for at det kan virke rart og uvant. Særlig for eldre generasjoner. Jeg er svært glad for at min familie støtter meg. Men min formidling handler ikke om å drive med vonde ting. For meg så handler det om terapi, og lysten til å hjelpe andre mennesker. For det er ikke bare jeg som har en vanskelig fortid. Altfor mange mennesker sliter med sine livserfaringer. Og veldig mange føler seg helt alene om å ha det slik. Jeg ønsker å vise dem at de ikke er alene. For meg er det blitt veldig viktig å kunne være et ansikt for dem som ikke selv orker å prate høyt om psykiske utfordringer.

Jeg har kommet frem til at folk får si hva de vil! Det kan ikke nytte å bli stoppet av det. Så lenge hverdagen her hjemme fungerer bra, så fortsetter jeg med min åpenhet. Jeg har snakket veldig mye med mine barn om åpenhet. Det er et veldig viktig tema som barn bør tenke litt over. Vi har satt våre egne grenser, og det er et godt grunnlag for oss. Jeg føler meg trygg på at min jobb er viktig i samfunnet. Det får jeg høre hele tiden fra mennesker som leser min blogg, og som ser på mine videoer. Når jeg holder foredrag, så får jeg så utrolig mange klemmer og gode tilbakemeldinger. Jeg vet at det berører mennesker. Når man åpner opp og snakker om de innerste følelsene så aktiveres folk. Det hender at der kommer noen tårer underveis, men det får bare så være.

Jeg kan ikke leve livet etter andres pekefinger! Jeg må få lov til å være meg selv, og jeg gleder meg til å se hva livet vil bringe. For meg er det veldig viktig å bruke det jeg har lært i livet. Jeg kommer nok aldri til å bli butikksjef igjen. Men jeg skal bruke mine egenskaper i møte med mennesker der ute. Jeg selger ikke noe materielt lenger. Men jeg vil formidle et viktig og sterkt budskap!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg