Jeg har behov for å pynte meg i hverdagen!

Jeg liker å pynte meg litt i hverdagen min. Da føler jeg at dagen virkelig er i gang, og jeg blir aktivert på en positiv måte. Jeg har dager hvor koseklær og null sminke er riktig. Men stort sett så ønsker jeg å gjøre en innsats for å føle meg bedre. Det handler om å lytte til seg selv ,og sine egne behov. Jeg merker veldig forskjell på meg selv. Jeg kan trenger noen dager hvor jeg bare lader batteriene hjemme, og da slapper jeg fullstendig av. Da betyr ikke fine klær og sminke så veldig mye. Men når jeg skal ha oppgaver i offentligheten eller har andre aktiviteter, så liker jeg å se bra ut. Jeg koser meg veldig med sminke, klær, sko og hårpynt. Det har blitt en egen hobby som jeg har det kjekt med. Jeg vet at det kanskje er en ganske stor forandring, men jeg liker det veldig godt selv. Heldigvis så heier mannen min på meg, og støtter meg!

Hverdagen kan inneholde en del tøffe runder for min del. Da er det ekstra viktig at jeg tar godt vare på meg selv. Det betyr også at jeg må være bevisst på hvordan jeg steller meg selv, og hva som egentlig gjør meg godt. Jeg har sykdommer som virkelig kan sette meg ut iblant. Men jeg vil se meg selv i speilet, og se en flott kvinne. Jeg vil ikke bare være en pasient. Noen dager makter jeg ikke annet en å være på sofaen. Men stort sett så kommer jeg meg i gang med dagen, og gjennomfører mine planer. Det er mange ting som kan gi oss positiv energi. For meg så handler det om å gjøre dagen min best mulig hver eneste dag. Da har jeg lært meg noen rutiner som fungerer fint for min del. Jeg vet nemlig at dersom jeg holder meg til planen, så fungerer jeg aller best. Det er kanskje små ting, men jeg trenger det i min hverdag.

Jeg vil være fin, men også komfortabel. Det kan ikke nytte å ergre seg over kroppsfasong eller ekstra kilo. Man må gjøre det beste ut av dagens situasjon. Være glad i seg selv fra starten av. Jeg har vært mye snillere mot meg selv de siste månedene. Jeg snakker meg selv opp istedenfor ned. Det har skjedd en del endringer med meg etter at jeg endret på det. Nå våger jeg å være meg selv, og ha min egen stil. Jeg er ikke så engstelig for andres reaksjoner lenger. Jeg kan ikke la andre mennesker få bestemme hva som passer for meg. Jeg har min kropp og mitt utseende. Jeg vil være glad i meg selv, og jeg skal kose meg fremover.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg