Valg kan være tøffe, men helt nødvendige!

Licensed from: Couleur pixabay.com

Jeg har tatt noen tøffe valg opp gjennom årenes løp. Det har vært tider hvor jeg virkelig ikke har visst hvordan dette ville gå. Men de vanskeligste valgene har vært de riktigste og viktigste i livet mitt. Jeg var helt nødt til å skifte kurs, og skaffe meg et nytt liv. Heldigvis så har jeg klart å komme meg velberget gjennom disse årene. Men det har kostet dyrt. Mange personer er ute av livet mitt, og jeg har på mange måter ofret helsen min på veien. Jeg kjenner likevel på en stolthet. For jeg tok de valgene som var nødvendige samme hva det ville koste meg. Jeg har stått i stormene som kom mot meg. Det er fortsatt vanskelige dager og perioder. Men livet er stabilt. Jeg er omringet av kjærlighet og respekt. Det har gitt meg en tryggheten som var viktig for meg og mine nærmeste. Det er mange ting som man kan angre på i livet. Men denne kampen har jeg aldri angret på.

Jeg visste nemlig hva som lå bak fasaden. Det er mitt liv det handler om. Jeg merker nå at jeg er mye sterkere i meg selv. Det er ikke noen som skal få lov til  ødelegge mitt liv lenger. Jeg har tatt grep, og har tatt bort mange momenter som var skadelige for meg. Å få lov til å bo i en helt annen by var helt vesentlig for meg. Det var på tide å skifte hjemsted. Etter tre år her nede i Mandal, så er det en glede å si at jeg bor her. Det er Mandal som er mitt hjem nå, og jeg elsker å bo her sammen med mine kjære. Jeg kan selvfølgelig savne familien min iblant. Men jeg savner ikke Egersund. Det er ganske trist å si høyt. Men det er ikke et sted hvor jeg finner fred i det hele tatt. Jeg forsøker gang på gang å oppsøke plassen. Men det samme skjer hver eneste gang. Min kropp setter på alarmberedskapen, og jeg sliter med triggere. Det er faktisk slik at jeg må jobbe beinhardt i mange uker for å makte et besøk.

Det er ikke lett å forstå for dere. Jeg skjønner at en del mennesker tenker at dette er rart. Og ja, jeg skulle virkelig ønske at ting var annerledes. Jeg ønsker ikke å ha den følelsen i kroppen min. Men jeg kan ikke endre noe fra fortiden. Det eneste jeg kan gjøre, er å ha trygge rammer rundt oss nå og i fremtiden. Det er en jobb som jeg og min kjære mann tar på alvor. Vi er ikke redde for å be om hjelp dersom det stormer som verst. Jeg har heldigvis en meget omtenksom ektemann som virkelig klarer å stå sammen med meg. Det er redningen min. Jeg jobber meg sterkere i meg selv hver eneste dag. Jeg har snudd opp ned på livet. Det begynner å ligne et veldig godt liv etter hvert. Mine valg var de riktige for oss. 

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg