Jeg elsker håret mitt!

Det er min første sommer med ganske langt hår. I hvert fall på veldig mange år. Jeg slet litt i varmeperioden, men ellers så elsker jeg å ha lengre hår. Det har vært en stor omveltning for meg. Jeg hadde jo veldig kort frisyre i veldig mange år. Men nå er det et år siden jeg lot det begynne å vokse ut. Jeg hadde nemlig behov for en stor forandring i mitt utseende. Jeg ville bli mer feminin. Føle meg mer kvinnelig, og våge å være litt mer dame. Det var på tide å bytte ut den litt rocka fasaden. Håret hadde vært min protest mot livet i veldig mange år. Det føltes som om at det var den eneste tingen som ikke noen andre bestemte over i livet mitt. Det er merkelig å tenke tilbake på den tiden, og kjenne på sårheten og de vonde følelsene som var på den tiden.

Nå duller og daller jeg med håret mitt. Jeg bruker 45 minutter på badet hver morgen inkludert dusj, hår og sminke. Jeg lytter gjerne på musikk eller podcast mens jeg steller meg. Jeg koser meg foran speilet. De vonde dagene kommer ikke så ofte lenger når det kommer til utseendet mitt. Jeg har blitt en bedre venn med meg selv, og godtatt mitt eget speilbilde. Det hender at gamle tanker kommer tilbake. Men da jager jeg dem vekk ganske kjapt igjen. For jeg vil føle meg vel med meg selv. Feminitet har blitt en viktig bit for meg i hverdagen. Jeg elsker å pynte meg litt, og være trygg på mitt eget utseende. Jeg har mine sminkefrie dager iblant, og jeg har koseklær i skapet. Man skal ha litt av begge deler. Men jeg har blitt en annen kvinne det siste året!

Det er merkelig å tenke over det. Jeg har forandre på så mye de siste årene. Det er et helt nytt liv. Jeg elsker det, og verdsetter de gode dagene veldig høyt. Jeg har mine tunge stunder fortsatt. Noen ganger renner tårene om jeg vil eller ikke. Jeg har smerter fysisk hver eneste dag. Men jeg har et godt og trygt liv sammen med ham som jeg elsker. Jeg skal omfavne det som livet har å by på. Jeg har blitt helt hekta på hårbøyler og hårpynt. Det er helt utrolig, men sant. Jammen koser jeg meg!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg