Jeg liker å tenke annerledes!


Licensed from: TeroVesalainen pixabay.com 

Det er ikke alltid man kan tenke likt som alle andre. Vi har alle sammen veldig godt av tenke over livene våre. Jeg har hatt masse tid til å tenke over livet mitt. For jeg måtte snu opp ned på alt sammen. Da kommer man til veldig mange veikryss, og man må foreta viktige valg. Det har vært veldig vanskelig til tider. Men jeg sitter igjen med en verdifull erfaring som jeg kan bruke videre i livet mitt. Jeg ble nemlig helt nødt til å tenke annerledes. Jeg måtte finne en ny vei for meg og mine barn. Når man opplever vanskelige situasjoner, så må man noen ganger ta andre veier enn det som mange tenker er naturlig. Jeg har vært gjennom veldig mange faser som jeg ikke skriver om her på bloggen. Men det har vært med på å forme meg til den personen som jeg er i dag. Jeg har forandret meg på innsiden og utsiden. 


Licensed from: Free-Photos pixabay.com 

Jeg måtte snu trenden. Jeg var nødt til å finne nye muligheter for meg. Jeg kunne ikke fortsette i det samme gamle kjøret. Da ville jeg aldri komme meg på beina igjen. For meg så var barna det aller viktigste. De gav meg den motivasjonen som jeg trengte for å komme meg gjennom marerittene. Jeg er veldig stolt i dag fordi vi er oss fire, og vi har det godt her i Mandal. Det har kostet meg mange tårer, og vonde netter. Men jeg er sterk som en okse når det kommer til å verne om familien min. Da kan ikke noe eller noen ting stoppe meg. Jeg har tatt til meg mye lærdom underveis i disse årene. Derfor har jeg også lært meg viktigheten av å lytte til fagfolk når det kommer til psykisk helse. For vi er alle sammen et eget puslespill som må legges på riktig måte. Noen ganger sliter vi med å finne de riktige brikkene. Men så kommer det plutselig frem et vakkert bilde.


Licensed from: darkmoon1968 pixabay.com 

Når man tenker annerledes, så opplever man nye ting! Jeg har kommet i kontakt med mange mennesker, og fått nye vennskap og bekjentskaper. Det har vært en berikelse i mitt liv. Jeg gjør ting som før var helt utenkelige, og jeg mestrer hverdagen min. Det føles veldig godt, og jeg nyter de gode dagene som kommer min vei. Jeg faller sammen iblant, og havner i gammelt spor. Men da er jeg faktisk ganske flink med meg selv, og kommer meg opp igjen. For jeg har lært en viktig lekse. Jeg vil ha en positiv hverdag som fungerer for hele familien. Da skal jeg være tilstede for barna mine, og fungere som mamma og ektefelle. Og så skal jeg endelig blomstre som Wenche!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg