Jeg tar en dag om gangen!

Licensed from: MabelAmber pixabay.com

Det er veldig mye som skjer på en gang denne høsten her. Noen ting forblir privat, mens andre ting deler jeg her på bloggen og på YouTube. Jeg har en rekke oppgaver innenfor frivillig arbeid de neste månedene. Det er veldig kjekt, men også veldig krevende. Jeg forsøker derfor å ikke stresse så mye, men heller planlegge dagene så godt som mulig på forhånd. Det handler om små grep som gjør ukene veldig mye enklere for meg. Bare det at man handler inn mat for en uke om gangen sparer meg for mye styr og stress. Det er noe som jeg forsøker å bli flinkere til. Vi lot nemlig den gode vanen gli ut, og må forsøke å komme oss inn igjen i vante rutiner. Det er nemlig det som fungerer aller best for hele familien.

Jeg gleder meg til mange ting, og gruer meg til en del ting. Sånn sett så blir det en høst som virkelig er blandet med godt og vondt. Jeg håper og tror at mesteparten vil være godt og positivt for meg og min familie. Jeg gleder meg veldig til konserten i oktober, og til de ulike turene med Mental Helse. Det er alltid kjekt å møte gode kollegaer i organisasjonen. Jeg skal ha tre turer til Østlandet denne høsten, så det blir travelt nok. Jeg har ikke tenkt å jage meg mer opp enn nødvendig. Nå skal vi ta dag for dag, og komme oss velberget gjennom ukene. Så vil tiden jobbe med oss, og ting vil roe seg ned etter hvert. Jeg har mer erfaring nå når det kommer til reising, så jeg skal passe godt på meg selv.

Når man har kroniske sykdommer, så er man nødt til å ta godt vare på kroppen. Det betyr at den må få nok søvn og mat. Jeg skal være flink til å ta vare på meg selv nå. Jeg skal holde meg aktiv med trening, og det skaper positiv energi. Jeg er nødt til å ha en god struktur på mine dager fremover. Nå er jeg bedre forberedt enn noen gang. Jeg vet mye mer om hva kroppen min ikke liker. Jeg skal passe på at kroppen holdes god og varm når høsten setter inn. Vi har jo hatt en aldeles nydelig sommer. Så kroppen er ikke vant til kulde. Jeg skal ta mine forhåndsregler, og ha ullstrømpene på plass tidlig i sesongen. Jeg har vokst en del de siste årene, og blitt mer fornuftig på visse områder. Sånn er heldigvis livet. 

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg