Blogg og YouTube er en jobb!

Licensed from: Free-Photos pixabay.com

Jeg har tatt et viktig valg dette året her. Bloggen og YouTube skal være en viktig del av min jobb i tillegg til konserter og foredrag. Det betyr også at jeg må sette av tid til å gjøre jobben min skikkelig. Det er veldig viktig med gode rutiner, og å ha en publiseringsplan. Jeg tenker selv at dette faktisk er en jobb. For jeg må faktisk sette av tid, bruke mine kreative evner, produsere innlegg og videoer, redigere og publisere. Jeg må spre det på sosiale kanaler, og det er faktisk markedsføringsjobb hver eneste dag hele året rundt. Det er derfor litt dumt når man ikke blir tatt på alvor. Jeg har likevel valgt min egen vei, og det er jeg faktisk veldig stolt over. Jeg bygger noe helt eget, og det er min vei som stakes ut.

Det er kjekt å se at resultatene kommer. Statistikk på YouTube er noe som jeg følger nøye med på. Det er veldig kjekt å registrere en jevn økning der. Det vil ta litt tid før bloggen min vokser skikkelig igjen. For det var ikke så lurt å ha en periode med kun ett innlegg om dagen. Men det var nødvendig for meg, og da er det greit. Jeg er i full gang, og det er spennende å se hvordan dette kommer til å utvikle seg fremover. Nå er jeg mye tryggere på meg selv, og jeg vet hva som er målet mitt. Det er kjekt å endelig våge å gå dit jeg selv vil. Nå er jeg ikke lenger så opptatt av andres meninger, og jeg frykter dem ikke lenger. Det er lov å ha andre meninger enn meg, og jeg respekterer det. Men ønsker respekt tilbake for det valget som jeg har tatt.

Når man jobber med formidling så blir man et “kjent” ansikt etter hvert som tiden går. Det er noe som jeg gradvis må bli vant til. Men jeg vil gjerne nå ut til andre mennesker der ute. Da kan man ikke gjemme seg inn i et hjørne. Jeg tror at dette kommer til å bli spennende fremover, og jeg har mine egne drømmer. Når jeg ser hva andre har klart å få til på slike kanaler, så blir jeg veldig bestemt på at jeg også skal dit en dag. Jeg er sta som et esel, og kjører på så lenge jeg kan styre alt sammen selv! Da kan jeg nemlig kombinere en skrantende helse med en helt egen jobb!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg