Jeg slipper meg selv mer fri!


Licensed from: PixelAnarchy pixabay.com 

Det er mange ting som er annerledes i livet mitt nå. Jeg kan kjenne at jeg lever. Det er mange brikker som er kommet på plass de siste årene. Men det er veldig mye som enda er smertefullt og vanskelig. Jeg føler likevel at jeg gradvis slipper meg selv mer og mer fri! Det høres sikkert veldig merkelig ut, men det er sånn det føles for min del. Jeg kan kjenne at nye sider gradvis får lov til å komme frem i lyset. Jeg får nye interesser. Det er som å oppdage verden på nytt igjen. Nye dører åpnes opp, og jeg føler meg veldig nysgjerrig på livet. Selv om kreftene ikke alltid strekker helt til. Jeg må ta litt og litt om gangen. Nyte de øyeblikkene hvor jeg oppdager noe nytt og spennende. Bli bedre kjent med meg selv. Jeg er ganske ofte litt skjelven og redd. For det er veldig mye som er nytt i livet mitt. Jeg henger ikke alltid helt med i svingene.


Licensed from: pixel2013 pixabay.com 

Det kommer gode dager, og det kommer vonde dager. Sånn er livet for oss alle sammen. Men jeg har kjent bedre etter. Det er mange ting som jeg må jobbe meg gjennom. Hver dag er iblant en stor prøvelse for meg. Små hinder kan virke nesten umulige å komme over. Men så jobber jeg meg gjennom det gang på gang. Jeg er her fortsatt. Og jeg blir stadig sterkere i meg selv. Det er merkelig å skulle finne seg selv som 41 åring. Men det har pågått over flere år. Faktisk siden noen år før min skilsmisse. For hele kroppen min skrek etter en forandring. Men jeg klarte ikke å lytte med en gang. Jeg måtte overbevise meg selv om at jeg ville klare å stå alene i livet. Heldigvis kom vendepunktet, og jeg fikk en ny fremtid. Det har vært en beinhard reise, og jeg er ikke helt i mål enda. Nå er jeg i en trygg havn, og kan utforske verden rundt meg. 


Licensed from: Hans pixabay.com 

Det er spennende å leve! Selv om jeg noen ganger gråter, og ikke kjenner på annet en smerte. Men jeg har en familie som jeg elsker. To barn som betyr alt. En ektemann som gir meg den tryggheten og kjærligheten som jeg fortjener. Han lar meg å få utvikle meg videre. Ser at jeg trenger å prøve og feile iblant. Men som støtter meg, og pusher meg fremover. Jeg elsker den mannen så inderlig høyt. Og jeg gjør det beste jeg kan for å være den ektefellen som han fortjener. Jeg er endelig på et sted i livet hvor jeg kan utforske mine innerste følelser og tanker. Det er litt skremmende. Men jammen er det utrolig spennende også!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg